רוחות של שינוי? אברהם תש"ח, מדריך טיולים ישראלי שנמצא בפיוניאנג בירת קוריאה הצפונית, התראיין הערב (חמישי) לשש עם סיוון רהב מאיר, וסיפר על האווירה במדינה המבודדת בעקבות הפשרת היחסים עם שכנתה מדרום ולקראת הפגישה המתוכננת בין שליטה קים ג'ונג און לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "בשתי הפגישות האחרונות הייתה כאן מלחמת עולם, לפחות לפי העיתונות, עכשיו אני בעיצומו של אביב, תרתי משמע", פתח תש"ח את דבריו.



מדריך הטיולים סיפר על קבלת הפנים החמה שהוא וקבוצת המטיילים קיבלה בהגיעה למדינה המבודדת ואמר: "מבחינה תיירותית, בקוריאה הצפונית נפגעו מאוד מהאירועים שהיו קודם, לכן קבלת הפנים שקיבלנו הייתה, בעדינות, נלהבת". תש"ח המשיך וסיפר על יחס תושבי המדינה אל הקבוצה הישראלית התושבים כאן צמאים לקשר, לקשר איתנו, אני מרגיש ידידות מהם".



"במסגרת המגבלות, אתה לא מרגיש את השלטון"



תש"ח התייחס גם לשיח במדינה בעקבות הפירוק התחייבותו של קים להתפרק מנשק גרעיני ואמר מבחינת האוכלוסייה המקומית, השיחות עם טראמפ הן ניצחון צפון קוריאני "לדעתי הם יודעים על תהליך הפשרה, גם לי לא מסתדר למה להסתיר את זה, מבחינתם זה ניצחון גדול". עם זאת הוא הוסיף כי הם "לא מדברים על הפסקת הניסויים הגרעיניים, שמבחינתם משמשים למניעת מלחמה". וציין כי קוריאה הצפונית מעולם לא התחילה מלחמה, למרות שקוריאה הצפונית פלשה לשכנתה מדרום בשנת 1950, והוסיף כי השיח הציבורי במדינה הוא בסגנון של "יש לנו גרעין, האויבים שלנו אינם יכולים לנו עוד, אז עכשיו הזמן לדבר".



בעקבות לבסוף דיבר תש"ח על המגבלות שמוטלות על תיירים במדינה, שנחשבת למסוגרת בעולם, וטען כי למרות המגבלות, כתייר אפשר ליהנות מהמדינה בחופשיות מסוימת. "יש מגבלות, אך הן פשוטות", אמר המדריך, "אתה לא הולך לשום מקום לבד. יש גם מגבלות צילום הגיוניות, לא לצלם אנשי צבא, לא לצלם מתקני צבא, ולא לצלם אנשים בתקריב ללא רשותם. מעבר לכך, ברור שאתה לא חופשי ללכת לכל מקום שאתה רוצה. קוריאה הצפונית איננה מדינה כמו כל מדינה, אבל כשאתה כאן אתה לא מרגיש את השלטון. אתה מרגיש די חופשי במסגרת המגבלות".