מנהיג האופוזיציה הרוסית אלכסיי נבאלני ולמעלה מאלף מתנגדי משטר נעצר היום (שבת) במהלך ההפגנות שמתקיימות במדינה, נגד הנשיא לדימיר פוטין, לקראת השבעתו לכהונה הרביעית כנשיא. נבלאני קרא לצאת להפגנות בלמעלה מ-90 ערים ועיירות במדינה, נגד מה שהוא מגדיר כ"שלטונו של הצאר" פוטין. "אנחנו נכריח את השלטון, המורכב מנוכלים וגנבים, להתחשב גם במיליונים שלא הצביעו בעד פוטין", אמר. 
כזכור, באמצע חודש מרץ האחרון, נשיא רוסיה זכה ב-74 אחוזים בבחירות לנשיאות, זאת לאחר ספירת 40 אחוזים מקולות הבוחרים, כך דיווחה ועדת הבחירות המרכזית. אחרי הצבעה שהתקיימה על פני 11 אזורי זמן במדינת הענק ולאורך 22 שעות, נסגרו הקלפיות, ומיד לאחריהן התפרסמו המדגמים הראשונים שלא הפתיעו כאשר בישרו כי פוטין גבר על שבעת יריביו האחרים ונבחר לכהונה רביעית של שש שנים נוספות. 
האופוזיציה הממשית בהנהגתו של אלכסיי נבלני, שלא היה יכול להתמודד בבחירות בשל הרשעה פלילית אחרי שארגן הפגנות נגד המשטר, החרימה את ההצבעה. תנועתו של נבלני דיווחה על מאות מקרים של זיוף, בעיקר באזור מוסקבה, סנט פטרסבורג והרי אוראל. ארגון "גולוס", המשקיף על תהליך הבחירות דיווח כי הוא מצא 1,764 אי סדרים, כולל מניעת עבודתם של משקיפים, זיוף פתקי הצבעה והצבעות כפולות.