הקלפיות בבחירות לפרלמנט בלבנון נפתחו הבוקר (ראשון) ב-15 מחוזות במדינה, כדי לבחור 128 חברי פרלמנט, זאת לאחר שהקדנציה של החברים הנוכחיים הוארכה שלוש פעמים. הדבר התרחש בשל חוסר היציבות בסוריה והרצון לשנות את חוק הבחירות. מדובר במערכת הבחירות הראשונה בפרלמנט הלבנוני מזה תשע שנים, ובמסגרתה כ-3.75 מיליון בעלי זכות בחירה החלו לממש את זכות הבחירה שלהם. 
 
הקלפיות במערכת הבחירות, המתקיימת בצל אבטחה כבדה ואווירה שקטה, צפויות להיסגר בשעה 19:00 בערב. חוק הבחירות החדש מאפשר לראשונה ללבנונים המתגוררים ברחבי העולם להצביע, והם החלו לעשות זאת כבר בשבוע שעבר. בנוסף, הוא הוריד את מספר מחוזות הבחירה. התוצאות הרשמיות אמורות להתפרסם בימים שני או שלישי, אך תוצאות לא רשמיות מהמחוזות השונים, צפויות להתפרסם כבר במהלך הלילה. מלבד עמותה מקומית לשמירה על הדמוקרטיה בבחירות, גם האיחוד האירופי הודיע כי הוא שלח מפקחים על מנת לעקוב אחר הבחירות לפרלמנט בלבנון.
במדינת הארזים, שמורכבת בין היתר מ-25% פליטים סורים ופלסטינים, חלק מהמועמדים האנטי סורים, יצאו בפרסום ברחובות נגד ההישארות של הפליטים בארצם. "יבוא יום שבו נבקש מהסורי לקחת את חפציו וכל מה שגנבת - ותסתלק", נכתב בחוצות על ידי "מפלגת אל-כתאיב" מה שגרם לתגובות קשות על "גזענות ושנאת האחר".

אישה מצביעה בבחירות בלבנון. צילום: רויטרס

על פי הערכות, שיעור ההצבעה יהיה הפעם גבוה יותר מאשר בבחירות קודמות, בשל "הצימאון" של הלבנונים לדם טרי וחדש בפרלמנט שלהם, וגם בשל הבחירות היחסיות, שכמעט ויינטרלו לחלוטין את הכוחות הקודמים שפעלו במדינה. מדובר בכוח ה-8 במרץ של חיזבאללה והתנועות הפרו-סוריות, מול כוח ה-14 במרץ של ראש הממשלה סעד אל-חרירי והקואליציה נגד הנוכחות הסורית בלבנון.
כמו בכל בחירות, גם בלבנון יש רב-סרן שמועתי; בין היתר, דיווח שהפליטים הסורים והפלסטינים הצטוו על ידי משרד הפנים וכוחות הביטחון לא לצאת מבתיהם ביום הבחירות, כדי לא להפריע לבחירות - דבר שהוכחש בהודעה של משרד הפנים. בנוסף, נפוצו תמונות וסרטונים על "חילופי אש בהר לבנון בין יריבים", מה שגרם לצבא לצאת בהודעה מיוחדת בה הכחיש את הפרסום. כמו כן, תמונות בהן רואים דגלים איראנים בביירות עם הכיתוב "הבירה הרביעית שלנו", גרמו לוויכוח נוקב ברשתות החברתיות, ובסופו של יום התברר כי מדובר בחלק מקמפיין בחירות נגד חיזבאללה.
בינתיים, מי שגוזרים את הקופון הם בעלי מסעדות ובתי מלון, הבנקים וגם אנשי הפרסום. על פי הערכות, המועמדים הוציאו למעלה ממיליארד דולר על הבחירות.