התקשורת הערבית דנה גם אתמול בהתנצלותו של יו”ר הרשות אבו מאזן על נאומו האנטישמי. בעיתון “א־שארק אל־אווסט” (“המזרח התיכון”) נכתב כי המתקפה האמריקאית־ישראלית האינטנסיבית על מחמוד עבאס הדאיגה את הפלסטינים שגורלו של הראיס עלול להיות דומה לקודמו יאסר ערפאת, שמת בנסיבות מסתוריות בבית חולים צבאי בצרפת, לאחר מצור שהוטל עליו במוקטעה על ידי ישראל וארצות הברית.



בין התוקפים היה מזכ”ל הוועד הפועל של אש”ף, סאיב עריקאת, שאמר כי “הנשיא עבאס מותקף על ידי ישראל וארצות הברית זה תקופה, כאשר הן רוצות להפוך אותו לבלתי רלוונטי, כמו שעשו עם הנשיא השהיד יאסר ערפאת, מאחר והוא עומד על זכויותיו של העם שלנו”.



העיתון הלונדוני חשף כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים דנו בכמה תסריטים, שלפיהם ארצות הברית וישראל ייפטרו מאבו מאזן מבחינה פוליטית. מנגנוני הביטחון אף הזהירו את עבאס כי ארצות הברית מחפשת אלטרנטיבות, בתיאום עם ישראל. “הצהרתו של דובר אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, בעניין האלטרנטיבות - לא הייתה סתמית”, קבע העיתון. “הן התחזקו לאחר שהאמריקאים והישראלים האשימו את עבאס ב’אנטישמיות’, אף שהשתמש בדעות של סופרים יהודים שלפיהן העוינות האירופית ליהודים לא הייתה בגלל דתם, אלא בגלל תפקידם בחברה. עבאס התנצל על דבריו, אך ישראל דחתה את ההתנצלות. לכן עריקאת הודיע כי המשך המתקפה על עבאס, לאחר ההתנצלות, הוא חלק מתוכנית נגדו”.



דבריו של שר האנרגיה יובל שטייניץ, שלפיהם “יש להטיל מצור על אבו מאזן כמו שהטלנו על ערפאת”, הובלטו בתקשורת הפלסטינית, כולל בעמוד הראשי של “אל־קודס” המזרח־ירושלמי, שאף הבליט את הפרסומים על הכוונה להעביר ארבע שכונות ממזרח ירושלים לפלסטינים, כחלק ממתווה טראמפ.



“אל־חיאת אל־ג’דידה” (“החיים החדשים)”, עיתונה של הרשות הפלסטינית, הציב את הצהרתו של חבר הקבינט בכותרת סמוכה לשם העיתון, כאשר במקביל פורסמה ידיעה על כישלון ארצות הברית לגנות את אבו מאזן במועצה הביטחון.



גם “אל־איאם” (“הימים”) התייחס לדברי השר שטייניץ בכותבו: “שר בממשלת הכיבוש קורא להטיל מצור על הנשיא עבאס” הייתה לשון הכותרת בעמוד הראשי של העיתון.