הר הגעש קילוואה ממשיך להכות בהוואי ולפחות 26 בתים נפגעו מלבה שיצא מפתחים שנוצרו באדמה, כך מדווחות רשתות הטלוויזיה בארצות הברית. כ-1,700 אנשים פונו מבתיהם ונראה כי לא יוכלו לשוב אליהם בזמן הקרוב. 

"אין לי מושג כמה מהר נוכל לחזור", אמר טוד קוריגאן, שעזב עם אשתו ביום שישי את ביתם בעיירה ליילני אסטטס, המוקד המרכזי שנפגע מהתפרצות הלבה. הזוג קוריגאן נמלט לאחר שהלבה פרצה דרך האדמה במרחק של שלושה רחובות מביתם. מדענים אמרו כי לבה נוספת צפויה להשתחרר דרך פתחים נוספים, אך לא ידעו לחזות היכן בדיוק אלו יופיעו. 
  



התפרצות הר הגעש בהוואי. צילום: רויטרס


התפרצות הר הגעש בהוואי. צילום: רויטרס


מפקד ההגנה האזרחית של מחוז הוואי, טלאמדג מאנו, הדגיש במסיבת עיתונאים ביום ראשון כי על מי שנמצא באזור ללבוש מסכה על מנת להפחית את הנשימה של חומרים מזהמים שונים. "אין שום סימן של האטה", סיפר, "זה יכול להימשך עוד הרבה זמן או מצד שני זה יכול פשוט להסתיים". מאות רעידות אדמה קטנות ממשיכות להיות מורגשות באזור לאחר רעידת אדמה בעוצמה של 6.9 שהכתה בהוואי במהלך סוף השבוע, החזקה מזה יותר מארבעים שנה. 

הרעידות מתרחשות בגלל הלבה ששחרר קילוואה והרשויות הזהירו כי הגז הגופרתי היוצא מתוך הפתחים שנפערים בקרקע מהווה סכנה בעיקר לקשישים ולאנשים עם בעיות נשימה. "הרגשתי כאילו כל הצד של הגבעה שלנו עומד להתפוצץ", סיפרה תושבת האזור, טשה מונטויה, "רעידת האדמה הייתה מה שגרם לנו להתחיל לרוץ".