נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התייחס הבוקר (רביעי) להודעת מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ כי ארצות הברית תפרוש מהסכם הגרעין מול איראן. על פי סוכנות הידיעות הטורקית אנדולו, ארדואן הביע תרעומת על המהלך האמריקאי ואמר כי "ארה"ב תפסיד מהמהלך". גם באירופה לא מרימים ידיים לגבי הסכם הגרעין. שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה דריאן, אמר כי העסקה עם איראן "לא מתה", למרות החלטתו של הנשיא טראמפ לפרוש מההסכם. לדברי השר, נשיא צרפת, עמנואל מקרון ישוחח היום עם מקבילו האיראני, חסן רוחאני.

"ההסכם לא מת", אמר לה דריאן לרדיו הצרפתי, "יש פרישה אמריקאית ממנו, אבל העסקה עדיין שם". לדבריו, צרפת, כמו מדינות אחרות, ערה לחששות בנוגע להסכם הגרעין, כמו תוכנית הטילים האיראנית, אבל אמר ניתן לטפל בהן בלי לבטל את ההסכם. השר הצרפתי אמר עוד כי בשבוע הבא תיערך פגישה מרובעת בין נציגים של צרפת, בריטניה, גרמניה ואיראן. בנוסף, יערכו פגישות עם עסקים צרפתיים שיש להם אינטרסים באיראן. "יש סכנה אמיתית לעימות", אמר לה דריאן על החלטת טראמפ, "אני מקווה שזה לא יגרום לנסיגה בשלום".

למרות ההבטחות האירופיות להישאר בהסכם, באיראן מטילים ספק בכוונה הזאת. מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי אמר כי "ברור שהאירופים לא יכולים לקבל החלטה עצמאית וקשורים לארצות הברית. גורל ההסכם ידוע מראש". ג'עפרי גם מסר איום: "בשים לב לעובדה שהאויב מתמקד ביכולות הצבאיות שלנו, הכוחות המזוינים חייבים לתת תשומת לב רבה יותר להרחבה היכולות שלהם".