באיראן ממשיכים להגיב בחריפות להחלטה של הנשיא טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין. המנהיג העליון של המדינה, האייתוללה עלי חמינאי, תקף היום (רביעי) את טראמפ ואמר כי הוא עשה טעות. לדיו, בנאומו של הנשיא האמריקאי היו לפחות עשרה שקרים וכינה אותו "טיפשי ושטחי". 



"שמעתם אמש את נשיא ארה"ב משמיע דברים טיפשיים ושטחיים", אמר חמינאי. "היו לו יותר מעשרה שקרים בנאום. הוא איים על המשטר ועל העם האיראני ואמר 'אתם עושים כך וכך'. מר טראמפ, אני אומר לך בשם העם האיראני: עשית טעות". חמינאי המשיך בשפה אף יותר תקיפה ואמר כי "יגיע היום שטראמפ ימות וגופתו תיאכל ע"י חרקים, אבל הרפובליקה האסלאמית תישאר חזקה". 



לדברי חמינאי, תוכנית הגרעין היתה רק תירוץ לפגוע באיראן. "קיבלנו את הסכם הגרעין, אבל העוינות רק המשיכה. עכשיו הם מעלים את נושא הנוכחות האיראנית במזרח התיכון או את תוכנית הטילים. אפילו אם נסכים לדבר, זה לא ייגמר והם ימצאו משהו חדש. מהיום הראשון אמרתי שאני לא סומך על ארצות הברית.



האייתוללה גם מתח ביקורת על אירופה ואמר כי לא הגיוני להמשיך בהסכם בלי בטחונות מספקים מצד צרפת, גרמניה ובריטניה. "אני לא סומך על שלוש המדינות האלה", אמר. גם מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי, הטיל ספק ביכולת של אירופה לעמוד מאחורי ההסכם: "ברור שהאירופים לא יכולים לקבל החלטה עצמאית וקשורים לארצות הברית. גורל ההסכם ידוע מראש", אמר. ג'עפרי גם מסר איום: "בשים לב לעובדה שהאויב מתמקד ביכולות הצבאיות שלנו, הכוחות המזוינים חייבים לתת תשומת לב רבה יותר להרחבה היכולות שלהם". 


בתוך כך, באירופה מתעקשים להמשיך לקיים את ההסכם. האיחוד האירופי הודיע היום כי יישאר בהסכם למרות ההחלטה האמריקאית ויבטיח שטהרן לא תעמוד בפני סנקציות אירופיות שהוסרו ב-2015. "ככל שאיראן תמשיך ליישם את ההסכם, האיחוד האירופי יהיה מחויב ליישם אותו מהצד שלו. הסרת הסנקציות היא חלק חשוב בהסכם", אמרו 28 המדינות החברות באיחוד. 



שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה דריאן, אמר כי העסקה עם איראן "לא מתה", למרות החלטתו של הנשיא טראמפ לפרוש מההסכם. לדברי השר, נשיא צרפת, עמנואל מקרון ישוחח היום עם מקבילו האיראני, חסן רוחאני.
"ההסכם לא מת", אמר לה דריאן לרדיו הצרפתי, "יש פרישה אמריקאית ממנו, אבל העסקה עדיין שם". לדבריו, צרפת, כמו מדינות אחרות, ערה לחששות בנוגע להסכם הגרעין, כמו תוכנית הטילים האיראנית, אבל אמר ניתן לטפל בהן בלי לבטל את ההסכם. השר הצרפתי אמר עוד כי בשבוע הבא תיערך פגישה מרובעת בין נציגים של צרפת, בריטניה, גרמניה ואיראן. בנוסף, יערכו פגישות עם עסקים צרפתיים שיש להם אינטרסים באיראן. "יש סכנה אמיתית לעימות", אמר לה דריאן על החלטת טראמפ, "אני מקווה שזה לא יגרום לנסיגה בשלום".