הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח היום (רביעי) כי מספר ההרוגים בתקיפה שיוחסה לישראל הלילה בפאתי דמשק עומד על 15, ביניהם נמצאים שמונה איראנים. כזכור, בטלוויזיה הסורית צוטט אתמול מקור צבאי שטען כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו והשמידו בעזרת טילי נ"מ, טילים ישראלים. לפי דיווח לא רשמי שפורסם במהלך הלילה, בין ההרוגים ישנו גם גנרל איראני, אך למרות הפרסומים הראשוניים, לא מדובר בהיית׳ם עבד א-רסול נאיף, מקורבו של מפקד כח אל-קודס קאסם סולימאני, שתחילה נטען כי נהרג במתקפה.
תקיפה בסוריה

במקביל לדיווח על פעילות מטוסי צה”ל בסוריה אמש, בצה”ל החליטו לא לקחת סיכונים, והנחו את הרשויות ברמת הגולן לפתוח מקלטים ולחדד לתושבים את הנחיות ההתגוננות, בדגש על ירי רקטות לעבר האזור. הודעתו החריגה של דובר צה”ל, שיצאה אמש באופן פומבי, באה בעקבות מידע מודיעיני וזיהוי של הכנות לפעולת נקמה מצד איראן. עם זאת, לא התקבלה הנחיה לשהות במקלטים.
 
לאחר שמוקדם יותר השבוע חשף צה”ל את תוכנית הנקמה האיראנית, בימים האחרונים זיהו בצה”ל כי המסרים התקיפים שעברו אינם עוצרים את האיראנים, ואלה ממשיכים במימוש התוכניות שלהם. בצה”ל סבורים שהאיראנים ממשיכים להתקדם בנוהל הקרב ובהכנות אחרונות לקראת ביצוע פעולה. בשלב זה ההערכות בצה”ל הן שהאיראנים מתכננים ירי מוגבל של רקטות לעבר מטרות צבאיות ברמת הגולן, וכי לאיראנים אין כוונה להיגרר למלחמה. נוכח כך, עלתה הכוננות בימים האחרונים באופן ניכר, ובפרט בפיקוד הצפון ובמוצבים ברמת הגולן. בצה”ל זיהו כבר לפני כמה שבועות את הכנות האיראנים לקראת הפעולה, וחשיפת התוכניות נועדה בין השאר לעצור את הפעולה האיראנית.
 
נוכח המתיחות הגבוהה נפרסו בשבועות האחרונים מערכות כיפת ברזל ומערכות הגנה אוויריות. התרחיש הסביר מתייחס לירי רקטות קצרות טווח לעבר רמת הגולן, אך גם אפשרויות שונות כמו ירי רקטות, ניסיון לשלוח מל”טים לעבר ישראל או ניסיון לפיגוע גדר משמעותי נלקחות בחשבון. במקביל לפעולות ההגנתיות, צה”ל נערך בתוכניות התקפיות לפעולת התגובה אם האיראנים יממשו את התוכניות שלהם.