לאחר שהודיע אמש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי הוא פורש מהסכם הגרעין, סיפר היום (רביעי) פרשן ערוץ עשר צבי יחזקאלי ב-103FM על תגובת המחוקקים באיראן, שחבריו
חברי פרלמנט איראנים שורפים את דגל ארה"ב
שרפו את דגל ארצות הברית בבית הפרלמנט: "מאתמול החל קרב אידיאולוגיות. עד אתמול הצדדים חיו כמו בני זוג שמעולם לא אמרו אחד לשני את האמת. אתמול היה רגע של אמת בו הסביר נשיא ארצות הברית מה הוא חושב מתוך הבנה רחבה של המציאות והאיראנים הראו לו בחזרה מה הם חשובים כששרפו את דגל המעצמה וקראו 'מוות לאמריקה'".
עוד הוסיף: "לפני כמה ימים ביצעתי כתבת פרופיל על קסאם סולימאני, מפקד האיראנים בסוריה. ברשת רצה שמועה שישראל רצתה לחסל אותו לפני שלוש שנים וממשל אובמה הזהיר אותו, זה היה אותו ממשל שאמר לנתניהו שאם הוא יעז לתקוף באיראן ארצות הברית תפיל אותו. רק עכשיו אנחנו מבינים כמה ממשל אובמה שמר על האיראנים. ישראל ראתה באמריקאים מדינה תאומה אך לבסוף המידע שהועבר לממשל האמריקאי הופעל נגד האינטרסים הישראלים. מי שהוריד את ישראל מהתוכנית לתקוף באיראן היה ממשל אובמה. כשמסתכלים על כל זה מנקודת המבט של היום, מבינים את השינוי האידיאולוגי שהתרחש בבית הלבן. היה מדהים לגלות שהברכה הראשונה לנאום הגיעה דווקא מסעודיה".
"קרא כאן משהו מדהים", ציין המראיין אראל סג"ל, "במהלך חתימת ההסכם עם איראן לפני שלוש שנים, העיתונות הישראלית נתנה לנו את התחושה שאובמה השיג הסכם חשוב לישראל. כעת מדינות ערב רואות את מה שקורה בשטח ומגיבות בהתאם, האם התחלף הדיסקט?" "אכן כן", הבהיר צבי יחזקאלי: "אנחנו חיים בעולם של אינטרסים. מדינות ערב ממוטטות וההישענות על ישראל היא אסטרטגית בלבד. הסעודים ברכו ראשונים את נאום טראמפ כי הם ידעו כבר את כל התמונה. ישבנו באולפן כשנחתם ההסכם עם איראן אך לא חשפנו מיהי איראן באמת כפי שעשה טראמפ אתמול. מי שאמר אז שההסכם עם איראן הוא הסכם טוב לישראל לא הבין את האזור". 
 

"בכל פעם שאני קולע בפרשנות שלי זה בגלל שאני שם את עצמי במקום האויב שלנו", הסביר, "אובמה היה בטוח שהיו לו את כל הנתונים המודיעיניים כשיצא לנהל משא ומתן אך הוא לא ידע שהפרסים הם הסוחרים הטובים ביותר בעולם. אם הייתי איראני הייתי עושה אותו דבר, מחייך לעולם, מיישם את ההסכם ומרדים את האויבים ולאחר שמרבית אירופה תשקיע את כספה באיראן והיא תבחר לתקוף את ישראל, האירופאים לא יוכלו לומר דבר וזה יהיה מאוחר מידי. אף פרשן לא ראה זאת קודם כי הם לא היו פרשנים לענייני ערבים".
עריכה: איתמר זיגלמן