התגובות בעולם בעקבות החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מאמש (שלישי), לפיה ארצו פורשת מהסכם הגרעין עם איראן ממשיכות  להגיע. שר החוץ המצרי סאמח שוכרי אמר כי על איראן לעמוד בהתחייבויותיה על פי האמנה הגרעינית הנפרדת "באופן שיבטיח שאיראן תישאר מדינה נקייה מנשק גרעיני". בהצהרה של המשרד קראו להשתתפות ערבית בכל דיאלוג עתידי בסוגיות אזוריות "ובמיוחד זה הקשור לאפשרות לתקן את הסכם הגרעין עם איראן".

היחסים בין מצרים לאיראן מתוחים מאז סוף שנות ה -70. עיתוני מצרים דיווחו בהרחבה על ההחלטה של דונאלד טראמפ, על התגובות באירופה ועל הנסיעה של ראש הממשלה למוסקבה וכתבו שבעת שטראמפ נאם, מטוסי ישראל הפציצו בסוריה. העיתון "אל אהרם" כתב שנתניהו הפך את איראן לבדיחה אחרי שהראה לכל העולם כי היא פיתחה כל העת פצצת אטום למרות שטענה כי לא הייתה לה כוונה לעשות זאת. 

העיתון הסעודי "אל ריאד" כתב כי סעודיה קיבלה בברכה את ההחלטה של טראמפ. "הממלכה קיבלה בברכה את הצעדים שהוכרזו על ידי נשיא ארה"ב ואת הטלת הסנקציות הכלכליות על איראן, שכבר הושעו תחת ההסכם הגרעיני", נכתב בעיתון. עוד ציין העיתון כי איראן ניצלה את ההסכם בכדי להמשיך את פעילותה ולערער את היציבות באזור, במיוחד באמצעות פיתוח הטילים הבליסטיים שלה, וכן את תמיכתה בארגוני טרור באזור, הכוללים את מיליציית חיזבאללה ומיליציות אחרות.