סעודיה תפתח תוכנית גרעין משלה אם איראן תעשה זאת, כך אמר שר החוץ הסעודי עאדל אל ג'ובייר בראיון לרשת CNN הערב (רביעי), על רקע המתיחות הגוברת באזור. כשנשאל אם ריאד "תבנה פצצה בעצמה" אם טהרן תנצל את פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין על מנת לחדש את תוכנית הנשק הגרעיני שלה, ג'ובייר השיב: "אם איראן תרכוש יכולת גרעינית אנחנו נעשה כל שביכולתנו לעשות את אותו דבר".

ג'ובייר התייחס גם לטילים הבליסטיים שמספקת איראן למורדים הח'ותים בתימן, שמשגרים אותה על סעודיה כחלק מהסכסוך במדינה. ריאד מובילה קואליציה ערבית שנאבקת בח'ותים השיעים הנתמכים על ידי טהרן. "הטילים האלה יוצרו באיראן וסופקו לח'ותים. הם מפרים את החלטות האו"ם לגבי טילים בליסטיים, והאיראנים צריכים לשאת באחריות על כך". הוא הוסיף: "אנחנו נמצא את הדרך הנכונה והזמן הנכון להגיב", אמר שר החוץ הסעודי. אנחנו מנסים להימנע בכל מחיר מעימות צבאי עם איראן, אבל ההתנהגות הזאת לא יכולה להימשך. זה שווה ערך להכרזת מלחמה". 

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר אתמול רשמית כי ארצו פורשת מהסכם הגרעין עם איראן שנחתם עם המעצמות בשנת 2015. "ההסכם איפשר לאיראן להמשיך לפתח אורניום והסיר סנקציות מגבילות, איפשר את הפעילות האיראנית לגבי הנשק הגרעיני ללא שום מגבלות על פעולותיה התוקפניות שלה בכל רחבי העולם ובמיוחד בסוריה. לפי העדויות שנחשפו על ידי ישראל נראה שאיראן ביקשה להשיג נשק גרעיני. מדובר בעסקה גרועה שלא הייתה צריכה להיחתם". אמר הנשיא.

כור המים הכבדים באראק, איראן. צילום: רויטרס
כור המים הכבדים באראק, איראן. צילום: רויטרס