כעשרים שיגורים בוצעו אתמול בשעות הערב לעבר קו המוצבים הקדמי ברמת הגולן, כך אישר הלילה (חמישי) דובר צה"ל, לאחר שנשמעו אזעקות באזור. עוד נמסר כי השיגורים בוצעו על ידי כוח קודס האיראני, אין נפגעים באירועים ומערכות ההגנה האוויריות ביצעו מספר יירוטים. "אנחנו רואים בחומרה את התקיפה. ערוכים למספר תרחישים. מבקשים מהתושבים להשמע להנחיות", נמסר מצה"ל. הירי בוצע גם לעבר מוצבים, בהם מוצב החרמון. אין נזק משמעותי כתוצאה מהירי. מהרשויות המקומיות ברמת הגולן נמסר כי התושבים יכולים לצאת מהמרחבים המוגנים אך עליהם להישאר בקרבתם. על פי דיווחים ערביים, צה"ל תוקף בתגובה יעדים באזור דמשק.



אזעקות ברמת הגולן. צילום: רשתות חברתיות

מהמועצה המקומית מטולה נמסר: "‏בדקות האחרונות התחיל ירי לעבר רמת הגולן ונשמעות אזעקות. אנחנו במטולה בשגרה מלאה במידה וישמעו אזעקות ביישוב אנו מבקשים להיכנס למרחב המוגן למשך עשר דקות".



"רשת אל מיאדין הלבנונית דיווחה כי בוצע מטח כבד של רקטות לעבר הגולן. על פי הדיווח, בין המטרות הישראליות שהותקפו: בסיס חטיבת החרמון, בסיס של גדוד בחרמון, בסיס יחידת האלפיניסטים, מנחת מסוקים, עמדת תצפית לטיווח, ומרכז תקשורת. ברשת המקורבת לחיזבאללה ציטטו גורמים יודעי דבר שאומרים ש"כל תגובה צבאית ישראלית תיענה בפעולות עוצמתיות יותר בעומקה של ישראל".



מוקדם יותר, על פי דיווחים שונים בתקשורת הערבית, ישראל תקפה הערב עמדות של צבא אסד בקוניטרה שבסוריה. על פי אחד הדיווחים, המוצבים שצה"ל תקף משמשים כבסיסים למיליציית חיזבאללה. ההפגזה של הטנקים כוונה לעבר הבסיס שבפאתי העיר אל-באעת׳ במחוז קוניטרה. על פי הדיווח אין נפגעים. התקשורת של המשטר הסורי טענה כי חלק מטילים יורטו.



כזכור, אתמול הופעלה אזעקה בגולן, מיד לאחר נאומו של הנשיא דונלד טראמפ על פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח אתמול כי מספר ההרוגים בתקיפה שיוחסה לישראל בפאתי דמשק עומד על 15, ביניהם נמצאים שמונה איראנים.