השבוע הבא צפוי להיות עמוס מאוד לישראל מהבחינה הבטחונית. העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, "יום הנכבה", "צעדת השיבה" וכמובן המתיחות בצפון הארץ. רון פרושאור, שגריר ישראל באו"ם לשעבר ומנכ"ל משרד החוץ, התייחס לשבוע המתוח הצפוי לנו: "העברת השגרירות אכן תהיה אירוע היסטורי שלמרות כל ההפחדות עומד להתקיים, להערכתי האירוע הזה ישנה את פני הדברים כשארצות הברית תוכל להציג תכנית אזורית לפתרון הסכסוך ויהיה קשה לסרב לה".
 
"כולנו ידענו תמיד שלא ערפאת ולא אבו מאזן מסוגלים לקבל החלטה עבור העולם המוסלמי בנוגע לירושלים", הוסיף, "ההחלטה להגדיר אותה כבירת ישראל מבלי לבטל את המשא ומתן יכולה להוביל לתוצאות. חזרנו לימי האינטימיות המיוחדת ביחסים בין ישראל לארצות הברית וזה לא מעט בזכותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

טראמפ מוכן לשבור מוסכמות ולנסות להגיע לתוצאות שונות משהכרנו בעבר. בניתוח קר אפשר לומר שקוריאה הצפונית היא דוגמה לכישלון דיפלומטי של שלושה ממשלים בארה"ב, טראמפ כינה את מנהיג קוריאה 'איש הטילים הקטן' והציב סנקציות ובכך גרם לסינים לזוז ממקומם ולעשות משהו שהם לא עשו שנים. קורים דברים- תתרחש פגישה, אסירים משתחררים ועוד.

"טראמפ תקע טריז בין הממשלות האירופאיות לחברות הרב לאומיות. הוא גרם לאירופאים לבחור בין השוק האיראני לשוק האמריקאי כשלכולנו ברורה ההכרעה, אף אחד לא יוותר על ארצות הברית. לכן המדינות האירופאיות שיתנגדו לכך לא ישפיעו על הנושא מול שאל העולם".

ראש מועצה אזורית גולן: "מהלך שמבטיח לנו שנוכל להמשיך לחיות כאן"

ראש המועצה האזורית בגולן, אלי מלכה, הודיע כי הוחלט על קיום ימי הלימודים בכל המוסדות החינוך ללא הנחיות מיוחדות לתושבים. מערך ההסעות והתחבורה הציבורית יפעלו כרגיל והחקלאים יוכלו לעבור ללא מגבלות. "כשהתחלנו את האירוע נכנסו לתחושת מתיחות אך בחודשים האחרונים ביצענו הכנות רבות כשלמדנו שחלק מהמלחמות כוללות את העורף. השילוב בין הצבא לאזרחים הוביל למערכה המושלמת להתמודדות מול האויב. בנינו את התיאום עם הצבא באופן מושלם וזה בא לידי ביטוי בשטח".



"אנחנו רצנו בלילה למקלטים בעקבות האזעקות אך לאחר הערכת המצב בבוקר אפשרנו לילדים לנסוע לבתי הספר ולחקלאים לצאת לשדות. אנחנו סומכים על צה"ל ורואים את פריסת הכוחות בשטח כדי לאפשר לנו להמשיך את חיי השגרה".

כשנשאל כיצד יוצרים רמת אמון גבוהה בין צה"ל לציבור השיב: "חווינו קפיצת מדרגה משמעותית ברשויות ולמדנו המון ממה שקרה במלחמת לבנון השנייה. ההבנה שהצבא צריך לעבוד בתיאום עם האזרחים סייעה רבות. כחלק מהתהליכים שעשינו למדנו שכל משפחה לוקחת אחריות על עצמה ועושה את ההכנות, לאחר מכן היישוב כקהילה לוקח אחריות ולבסוף המועצה. כשכולם עובדים ביחד זה מצליח. אנחנו מבינים שהמהלך האסטרטגי הזה, לא לאפשר לאיראנים להתבסס בסוריה, מבטיח לנו שנוכל להמשיך לחיות כאן בשקט".
על מצב החקלאות ברמת הגולן סיפר: "זו תקופה מדהימה בגולן, ממש לפני יומיים החלה כאן תקופת הדובדבנים, לאחריהם יגיעו פירות הקיץ. יש לנו כמות עצומה של פירות שיגיעו לאזרחי ישראל. אנחנו גם משמרים את החקלאות וגם בונים כאן קהילות איכותיות תוך פיתוח התיירות בגולן. היו גם ביטולים של צימרים בצפון הגולן וניתן להבין זאת, גם אני, אם הייתי רוצה לנסוע לחופשה עם משפחתי, הייתי שוקל פעמיים אם לצאת למקום בו יש התראות ביטחוניות".