העיתון הכווייתי אל-ג׳רידה מדווח בגיליונו הבוקר (שישי) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין‬⁩ הבטיח לראש הממשלה ⁧‫בנימין נתניהו‬⁩, במהלך אירוחו במוסקבה, כי ארצו לא תעביר לצבא הסורי את מערכות טילי S300, שעלולות לסכן את פעילות מטוסי חיל האוויר בסוריה. כזכור, גורם רוסי איים כי ארצו תעביר את מערך ההגנה האווירי המתקדם לסוריה, לאחר המתקפה המשולשת של ארה״ב, צרפת ובריטניה - לאחר שהמערב האשים את המשטר של בשאר אסד בשימוש בנשק כימי.

העיתון מדווח עוד מפי מקור בטהרן, כי הגנרל האיראני קאסם סולימאני, ראש כח אל-קודס במשמרות המהפכה, הוא שהחליט על שיגור הטילים לגולן, לאחר ״ניסיון ההתנקשות הכושל בחייו ביום רביעי שעבר״. אחד מעוזריו של הגנרל האיראני אמר, כי ״ישראל תקפה שיירת רכבים בטיל מונחה ביום רביעי שעבר, מאחר וסברה שבאחד מהם נוסע סולימאני. במתקפה נפגע סגנו האית׳ם עבד א-רסול באורח קשה, וכמה ממלוויו ממשרות המהפכה של איראן וחיזבאללה הלבנוני״. העיתון מזכיר את הדיווח הבלעדי, כי ישראל כבר קיבלה אור ירוק מארצות הברית לחסל את סולימאני.

כזכור, קצין בכיר בחיל האוויר אמר אתמול כי ישראל תיאמה עם רוסיה את התקיפה על מטרות סוריות ואיראניות בסוריה. "תיאמנו את התקיפה, הודענו להם מראש והמנגנון הזה עבד במלואו ושימרנו לנו את חופש הפעולה. גם עם האמריקאים היינו מתואמים בצורה מלאה", אמר הקצין. "לרוסים אמרנו שאנחנו הולכים לתקוף בסוריה, אבל לא אמרנו איפה תוקפים ואיזה מטרות. מטרת התיאום למנוע כל חיכוך אפשרי, כל עוד הסורים פועלים כנגד כוחותינו".

בנימין נתניהו וולדימיר פוטין. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
בנימין נתניהו וולדימיר פוטין. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ