אחרי 70 שנות עצמאות ואינספור הבטחות לאורך כל השנים, מחר זה יקרה: שגרירות ארה"ב תעבור רשמית לבירה ירושלים, בטקס שבו ייקחו חלק כ-1000 משתתפים. מעבר השגרירות וטקס המעבר בכלל יערכו תחת אבטחה כבדה ביותר. אמש נמסר כי המשטרה השלימה את היערכותה לקראת הטקס, ואלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרסו באזור החל משעות הבוקר. הטקס הוא אמנם אירוע גדול ומשמעותי, אבל הוא רק חלק מעשרות חגיגות שמתקיימות השנה בירושלים. 



המשלחת האמריקאית שאמורה להיות הנציגות האמריקאית בישראל, כוללת את שליחו של הנשיא דונלד טראמפ, ג'ראד קושנר, ואשתו, בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ. יחד איתם הגיעו גם שר האוצר, סטיב מנוצק'ין, וסגן שר החוץ, ג'ון סוליבאן, שצפוי להיפגש גם עם ראש הממשלה וגם עם מנכ"ל משרד החוץ בזמן שהותו בירושלים. 



ההכנות לטקס. צילום: מרק ישראל סלם
ההכנות לטקס. צילום: מרק ישראל סלם


אופנוענים עם דגלי ארה"ב. צילום: מרק ישראל סלם
אופנוענים עם דגלי ארה"ב. צילום: מרק ישראל סלם


סידורים אחרונים בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם
סידורים אחרונים בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם


סמל השגרירות. צילום: מרק ישראל סלם
סמל השגרירות. צילום: מרק ישראל סלם



הטקס יתקיים בבניין הקונסוליה האמריקנית בשכונת ארנונה, שתשמש את השגריר דיוויד פרידמן בשלב ראשון גם כמשרדו בבירה. בשיחה שקיים פרידמן עם כתבים הוא הביע את התרגשותו ואמר: "אנחנו שמחים על כך שאנחנו יכולים לפתוח את השגרירות בתקציב יחסית נמוך, כפי שביקש הנשיא, ואני חושב שזה הישג גדול ליכולות של הבית הלבן, לא רק להכרה האמריקאית בישראל אלא גם לצעד הזה של העברת השגרירות".  


לוח הזמנים של מעבר כל בניין השגרירות לירושלים עדיין לא ברור, אך בינתיים השגריר פרידמן כבר החל לחפש בית קבע למענו בעיר, אליו הוא צפוי לעבור בתקופה הקרובה. טראמפ עצמו לא הגיע כאמור לפתיחה, אך שלח ברכה מצולמת: זוהי התרגשות עצומה לקראת פתיחת השגרירות, גאווה גדולה בעם שלנו, במדינה ובנשיא שלנו", כתב השגריר בטוויטר.