המשטרה בפריז ירתה למוות במוסלמי קיצוני שדקר במוצאי שבת עוברי אורח בכיכר האופרה בלב העיר. ארגון "המדינה האסלאמית" נטל אחריות על אירוע הטרור בו נהרג אדם אחד ולפחות ארבעה נפצעו. מאיר חביב, חבר בפרלמנט הצרפתי, שוחח היום (ראשון) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM על השלכות הפיגוע. "האירוע היה בלב פריז בכיכר האופרה. זו ממש אינתיפאדת סכינים, אדם החל לדקור אנשים ברחוב באמצע היום", אמר הפוליטיקאי הצרפתי.

"אין כאן סכסוך על שטחים, אין כאן כיבוש או התנחלויות אלא אדם שקרא ברחוב 'אללה ואכבר' ויצא בהנחיית דאעש, שלקח אחריות על האירוע, להרוג אנשים", הסביר חביב. "המשטרה הגיעה לאירוע רק לאחר 9 דקות שבהן האיש הסתובב בחופשיות בין בתי הקפה. האסלאם הקיצוני הוא השחקן החדש וצריך לעקור אותו. עדיין לא יודעים מי האיש, לא הייתה עליו שום תעודה. תוך כמה שעות החלו מסיבות העיתונאים ואני מעריך שבשעות הקרובות נדע מה קרה שם".
 


חבר הפרלמנט היהודי הוסיף: "אנשים חושבים שזה נגמר במעצר המחבל אך לצערי זה לא נגמר בזה, הבעיה הזו נמצאת בכל העולם. גם איראן היא מדינה אסלאמיסטית. לצערי הרב אנחנו לומדים את הדברים הללו על בשרנו". לסיום בירך מאיר את ישראל על הזכייה באירוויזיון: "ברכות על הזכייה, אמנם הצרפתים התאכזבו שלא זכו באף נקודה מישראל אך הם העניקו בשמחה לנטע ברזילי את ה'דוז פואה'. היו המון שירים טובים והכל עניין של טעם".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן

עובדי זיהוי פלילי בזירת הפיגוע בפריז. צילום: רויטרס
עובדי זיהוי פלילי בזירת הפיגוע בפריז. צילום: רויטרס