מדינות וחברות אירופיות עלולות לעמוד בפני סנקציות אמריקאיות אם ימשיכו לעשות עסקים עם איראן, כך אמר היום (ראשון) היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, ג'ון בולטון. לדבריו, חלק מהכשל בהסכם הגרעין נגדו יצא הנשיא טראמפ, זה שהוא משך את אירופה וארצות הברית לנהל עם איראן יחסים כלכליים שימנעו מהן להאשים את טהרן בהפרת ההסכם. "למה עסק כלשהו, בעלי מניות בחברה כלשהי, ירצו לעשות עסקים עם המממנת העיקרית של הטרור הבינלאומי?", תהה היועץ בראיון לרשת ABC. 

בולטון אמר עוד, כי ההשלכות של סנקציות אמריקאיות הולכות הרבה מעבר לסחורות שמונעות על ידי חברות אמריקאיות. "בגלל שבמדינות וחברות רבות משתמשים בטכנולוגיה אמריקאית תחת רישיון, ההשפעה של הסנקציות תהיה הרבה יותר רחבה", הוא הוסיף. 
בולטון התייחס גם לאפשרות שארצות הברית תנסה לשנות את המשטר ברפובליקה האסלאמית, ואמר כי "זו לא מדיניות הממשל". בראיון ל-CNN, הוא ציין כי המצב הכלכלי באיראן רעוע, ולכן ההשפעה של הסנקציות "יכולה להיות דרמטית". 

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר בפוקס ניוז שהפרישה מההסכם לא מכוונת נגד האירופים, אבל לא פסל שארצות הברית תטיל סנקציות על ישויות שממשיכות לעשות עסקים עם איראן. "אני מקווה שבתקופה הקרובה נגיע להסכם שבאמת עובד ומגן על העולם מפני ההתנהגות הרעה של איראן", אמר פומפאו.