תמונות לוויין מראות כי קוריאה הצפונית החלה לפרק את אתר הניסויים הגרעיניים שלה, כך דווח הבוקר (שלישי) ב"דה היל". ארגון המעקב האמריקאי המוביל "38 נורת'" דיווח כי "לאחר דיווחים ראשוניים על תוכניות לאפשר לאנשי תקשורת לפקח על סגירת אתר הניסוי הגרעיני פונגאיי-רי, תמונות לוויין מה-7 במאי מוכיחות כי פירוק האתר כבר החל".
הארגון ציין כי מספר בניינים המספקים תמיכה מבצעית לאתר נהרסו מאז ניתוח התמונות הקודם שערך באפריל, יחד עם הריסת מספר מחסנים קטנים ובניינים חיצוניים. בנוסף, חלק מהמסילות עבור עגלות הכרייה באתר פונו, וחלק מהעגלות נראות כאילו הן פורקו. 

עם זאת, הבניינים הגדולים יותר, כולל שני הגדולים ביותר באתר הפיקוד ובאזור התמיכה האדמיניסטרטיבית, נותרו שלמים, וכן הכניסות למנהרות שמשמשות לניסויים גרעיניים. לפי ניתוח התמונות, הסיבה לכך עשויה להיות הבטחת פיונגיאנג להזמין עיתונאים זרים לחזות בפירוק הסופי של האתר.

קים ג'ונג און. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און. צילום: רויטרס

 

קוריאה הצפונית הודיעה בחודש שעבר כי היא תסגור את אתר פונגאיי-רי. פרשנים ציינו כי ישנם סימנים שהאתר לא ניתן לשימוש יותר בשל התמוטטות מנהרה מהניסוי הגרעיני האחרון שנערך בו, אך "38 נורת'" ציין כי ישנן מנהרות נוספות בו שנותרו שלמות.

התקשורת של המשטר הצפון קוריאני דיווחה בשבת כי פירוק האתר ייערך בין ה-23 ל-25 במאי, וכי הוא יכלול את פיצוץ כל המנהרות באמצעות חומרי נפץ, חסימת הכניסות אליו, ופינוי כל מתקני התצפית, בנייני המחקר, והעמדות הביטחוניות בו. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה בתגובה לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און על "המחווה האדיבה". טראמפ וקים צפויים להיפגש בסינגפור ב-12 במאי, בפגישה הראשונה אי פעם בין נשיא אמריקאי מכהן לשליט צפון קוריאני.