לאחר פרישתה מהסכם הגרעין, הודיעה היום (שלישי) ארצות הברית על החלטתה להטיל סנקציות כלכליות חדשות על בנקים מרכזיים באיראן. ההגבלות הוטלו על נגיד הבנק המרכזי באיראן, שלושה בכירים אחרים ועל בנק עיראקי שהעביר, לכאורה, מיליוני דולרים לחיזבאללה. 
בארה"ב הסבירו כי המהלך הוא חלק מ"קמפיין אגרסיבי" שבו החליט לנקוט ממשלו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בהמשך לפרישתה של המדינה מהסכם הגרעין. משרד האוצר האמריקאי הודיע לראשונה בשבוע שעבר כי הטיל סנקציות על שורה של גופים ואישים איראניים. 

בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני אמר מוקדם יותר כי החלטות וושינגטון לסגת מהסכם הגרעין ולהעביר את השגרירות הישראלית לירושלים הן "טעויות היסטוריות". "ארצות הברית תהיה מבודדת בגלל ההחלטות האלה", אמר הנשיא האיראני.
 
משרד האוצר האמריקאי הודיע לראשונה בשבוע שעבר כי הטיל סנקציות על שורה של גופים ואישים איראניים. מדובר בפעולה משותפת של ארצות הברית ואיחוד האמירויות, שנועדה לעצור רשת גדולה של חילופי מטבע באיראן ובאיחוד האמירויות, שהעבירה מאות מיליוני דולרים למשמרות המהפכה כדי לממן פעילויות זדוניות וארגונים שלוחים שם איראן. בין הארגונים נמצא הבנק המרכזי של איראן, שהי מעורב בפעילות של משמרות המהפכה ותמך בהמרת הכסף וסייע להעביר אותו לחשבונות בנק מעבר לים. 
 
שר האוצר של ארצות הברית, סטיבן מנוצ'ין, אמר כי המשטר האיראני ניצל את הגישה לגופים באיחוד האמירויות על מנת לרכוש דולרים אמריקאים למימון פעילות משמרות המהפכה. 
 
בהצהרתו על הפרישה מההסכם אמר טראמפ כי "הוא איפשר לאיראן להמשיך לפתח אורניום והסיר סנקציות מגבילות, איפשר את הפעילות האיראנית לגבי הנשק הגרעיני ללא שום מגבלות על פעולותיה התוקפניות שלה בכל רחבי העולם ובמיוחד בסוריה. לפי העדויות שנחשפו על ידי ישראל נראה שאיראן ביקשה להשיג נשק גרעיני. מדובר בעסקה גרועה שלא הייתה צריכה להיחתם". אמר הנשיא.