המערכה הדיפלומטית בעקבות העימותים ברצועת עזה נמשכת. מועצת זכויות האדם של האו"ם קיבלה היום (שישי) החלטה על הקמת ועדת חקירה לאירועים האחרונים ברצועה עזה. במסגרת ההחלטה, נקבע כי כוח בינלאומי יישלח לרצועה. ארצות הברית ואוסטרליה התנגדו להחלטה ויתר החברות הצביעו בעדה.



ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטה וכתב בטלגרם כי "אין חדש תחת השמש. הארגון שקורא לעצמו המועצה לזכויות אדם שוב הוכיח שהוא גוף צבוע ומוטה שמטרתו לפגוע בישראל ולגבות טרור, אך הוא בעיקר הוכיח שהוא לא רלוונטי. ישראל דוחה בתוקף את ההחלטה שהתקבלה ע"י רוב אוטומטי אנטי ישראלי, שתוצאותיה ידועות מראש. מדינת ישראל תמשיך להגן על אזרחיה וחייליה כפי שמקנה לה זכותה להגנה עצמית".



ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "ישראל דוחה לחלוטין את החלטת מועצת זכויות אדם, שהוכיחה שוב שהיא גוף בעל רוב אנטי ישראלי אוטומטי בה שולטים הצביעות והאבסורד. תוצאות ועדת החקירה עליה החליטה המועצה ידועות מראש והוכתבו בנוסח ההחלטה עצמה. ברור לכל שהמטרה של המועצה איננה חקר האמת אלא פגיעה בזכותה של ישראל להגנה עצמית ודמוניזציה ייחודית למדינה היהודית. פעם אחר פעם המועצה מתעלמת מפגיעות אמיתיות בזכויות אדם בעולם. במקום זאת היא בוחרת לתקוף את הדמוקרטיה היחידה במזה"ת ומקבלת יותר החלטות נגד ישראל מאשר נגד כל מדינות העולם גם יחד".



"בניגוד גמור לטענות הנשמעות במועצה, הרוב המוחלט של ההרוגים בצד הפלסטיני הם פעילי חמאס, כפי שראשי ארגון הטרור אמרו בקולם. ישראל דוחה בתוקף כל טענה לפיה כוחות הביטחון שלה פועלים באופן לא חוקי בעת מילוי משימתם להגן על גבולות ישראל ואזרחיה. ישראל פועלת באופן חוקי ונכון בהגנה על ריבונותה ומניעת הסתערות המונית על גבולה במטרה להרוג ישראלים ולבצע פיגועי טרור, והכול בהובלת ארגון הטרור חמאס. למדינת ישראל מערכת משפטית עצמאית ומקצועית, שכבר החלה בבדיקת ההתרחשויות בעזה, כנהוג, והיא דוחה את הניסיון לכפות מנגנון חיצוני שנעשה ממניעים פוליטיים פסולים. ישראל תמשיך להגן על עצמה ועל אזרחיה מול טרור וגופים בינ"ל שמנסים לפגוע בזכותה להגן על עצמה מפני הטרור".



שקד: "מדובר בגוף צבוע, מעודד טרור ותומך באיסלאם קיצוני"



שרת המשפטים איילת שקד מסרה כי "מועצת זכויות האדם של האו"ם היא הכל חוץ מזכויות אדם. היא צבועה, מעודדת טרור, תומכת באיסלאם הקיצוני ביותר. זכויות אדם לא מזיזות לה המועצה ממעטת לבקר את רצח העם המתבצע בסוריה, ומתעלמת מאיום של איראן נגד מדינה שלמה ומשימוש אכזרי של חמאס בנשים ובילדים למטרותיו הפוליטיות. תחת זאת, מועצת הצביעות בוחרת לתקוף את ישראל- הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ואחת המדינות המוסריות בעולם ביחסה לחיי ולזכויות אדם. גם בפעולות צה"ל האחרונות ברצועת עזה, נהרגו בעיקר מחבלי חמאס שביקשו לחדור לישראל לביצוע פיגועים וחטיפות חיילים. ישראל לא תחשוש לרגע לעשות כל שנדרש כדי להגן על עצמה, גם לאחר הכרזת תוצאות "הבדיקה" הידועות מראש של המועצה. אותה "בדיקה" נותנת רוח גבית לטרור. זו היתה מטרתו של חמאס, והמועצה משחקת לידיו".



שר החינוך נפתלי בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מועצת זכויות האדם של האו״ם הפכה למועצה לעידוד טרור מוסלמי. במועצה קיים עולם הפוך בו טוב הוא רע, ורע הוא טוב. התוקפן הוא זכאי, והמתגונן הוא אשם. ישראל תמשיך להגן במוסריות ובנחישות על אזרחיה ללא כל התחשבות במצעד האבסורד שבאו״ם".
 
השר לבטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "מועצת זכויות האדם הפכה מזמן למועצת זכויות הטרוריסט. במועצה ההזויה רע הוא טוב וטוב הוא רע. אנחנו לא ניתן להחלטות הזויות לבלבל אותנו: החמאס הוא ארגון טרור עם מאפיינים נאציים שמתעלל בבני עמו ועושה שימוש ציני בדמם של תושבי הרצועה. ההחלטה הזו ממשיכה את המסורת האנטי ישראלית הצבועה של המועצה וגם היא תושלך לפח האשפה של ההיסטוריה".

חוטובלי: "ישראל תמשיך להגן על אזרחיה"
 
סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה בתגובה להחלטה כי "מועצת זכויות האדם מעדיפה לגבות את פעילות ארגון הטרור חמאס על פני תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה. לא נקבל שום ועדת חקירה של המועצה שמבוססת על צביעות, שקרים ומוסר פגום. ישראל תמשיך להגן על אזרחיה, ולהלחם בטרור של חמאס".

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין הוסיפה: "אין חדש תחת השמש והאו״ם לא הפך חברבורותיו ונהיה מאוזן כלפי ישראל. למועצת זכויות אדם שלאורך 6 השנים האחרונות בקושי עסקה בטבח הכימי בסוריה, מעולם לא עסקה בתמריצי הטרור שרצחו משפחות שלמות בישראל, אין לגיטימציה להציע חקירה בינלאומית. אם להסתמך על דבריו של השופט גולדסטון שנתיים אחרי שהדוח בראשותו פורסם, שהמידע שהיה בפניו היה חד צדדי ומוטה ועל כן מוטעה, הרי שבלב כבד לישראל אין מה לעשות בחקירה כזאת. טוב שהצבא בודק עצמו ולא מותיר את הדברים פתוחים, אבל עליו אנחנו יכולים לסמוך, על מועצת זכויות האדם, ממש לא".
 

תוצאות ההצבעה



ראש מועצת זכויות האדם של האו"ם, זיד בין ראאד אל חוסיין הירדני, אמר בישיבת המועצה הדנה במצב ברצועת עזה, כי זכויות הפלסטינים נשללות באופן קבוע. "1.9 מליון בני אדם בעזה סגורים בכלוב מלידה על מוות". 

שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה, אביבה רז שכטר, אמרה כי המועצה חזרה "לצורה הגרועה ביותר של אובססיה אנטי-ישראלית. "הישיבה המיוחדת הזאת, וההצעה שמונחת לפניכם, הקוראת חלקים ועדת חקירה, מונעים ממניע מדיני ולא ישנו את המצב בשטח כהוא זה". לדבריה, ישראל עושה מאמץ אמיתי לצמצם את מספר הנפגעים, אבל חמאס לא והפציר לתושבים להגיע לחזית ההפגנות ולשמש כמגנים אנושיים". 

בתוך כך, כוויית הפיצה הלילה טיוטת הצעת החלטה לחברות מועצת הביטחון של האו"ם, לפיה כוח בינלאומי יישלח לרצועת עזה להגן על תושביה. ההצעה צפויה לעלות להצבעה ביום שני או שלישי, אולם לא צפויה לעבור לאור הווטו המובטח של ארצות הברית.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, הגיב הבוקר להצעה הכווייתית: "הציניות והניסיונות לעוות את המציאות הגיעו לשפל חדש, ישראל תמשיך להגן על ריבונותה ועל ביטחון אזרחיה מול הטרור והאלימות הרצחניים של החמאס". לדבריו, "הצעת ההחלטה המבישה הזו היא הצעת תמיכה בפשעי המלחמה של חמאס נגד ישראל ונגד תושבי עזה הנשלחים למותם למען שימור שלטון החמאס."

אתמול קראה טורקיה להעמיד את ישראל לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג על ביצוע פשעי מלחמה. שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, אמר כי מטרת טורקיה היא "לאחד את כל העולם בנושא זה, ולהביא אותו למועצת הביטחון של האו"ם". צ'בושולו הוסיף כי במקרה של וטו אמריקאי במועצה, "הצעד הבא יהיה להפנות את הסוגיה למועצה הכללית של האום ומשם לבית הדין הפלילי בהאג". שר החוץ הטורקי סיים את דבריו ואמר "הפשע הזה נגד האנושות צריך להיבדק על ידי ועדה עצמאית, ועל ישראל לציית לחוק הבינלאומי".