רוסיה קראה היום (שבת) לכל הכוחות הזרים לסגת מסוריה, בהם אלו של איראן, חיזבאללה, טורקיה וארצות הברית. אלכסנדר לברטינייב, שליחו הנשיאותי של ולדימיר פוטין, אישר כי זוהי עמדתו של האחרון.



ראוי לציין כי הדברים נאמרו לאחר פגישה שקיים נשיא סוריה בשאר אסד עם מקבילו הרוסי באתר הנופש סוצ'י. לבנטייב הדגיש כי הצהרתו של פוטין בנושא זה מהווה "מסר פוליטי", אך הוסיף כי "אין לראות בו התחלה של תהליך נסיגה של כוחות זרים מהמדינה".



הבכיר הרוסי הוסיף: "זה עניין מורכב מאוד משום שהצעדים האלה חייבים להיות מיושמים ביחד ובמקביל, תוך תהליך ייצוב האזור, משום שהעימותים הצבאיים נמצאים בשלב הסופי שלהם".



פוטין אמר ביום חמישי האחרון לאחר הפגישה עם אסד כי "אנחנו ממשיכים מכאן לאחר הניצחונות וההצלחה הגדולה של הצבא הסורי במאבקו נגד הטרוריזם, ומוציאים לדרך את השלב האחרון של התהליך הפוליטי באזור, שיביא לנסיגה של כל הכוחות החמושים מסוריה".



לפני כשבוע וחצי נפגש המנהיג הרוסי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודן עמו במצב בסוריה ובתיאום הביטחוני בין המדינות, כמו גם בהסכם הגרעין האיראני ובמידע המודיעיני על תכנית הגרעין האיראנית שנחשף על ידי המוסד. לפני כן, הם השתתפו במצעד הניצחון על גרמניה הנאצית.