מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר אמר הלילה (שלישי) כי הועדה הלאומית העליונה לצעדות השיבה והפלגים הפלסטינים מתכוננים לפעילות נרחבת שתגיע לשיאה ביום ה"נכסה" (תבוסה/נסיגה, כינוי למלחמת ששת הימים בשיח הפוליטי הערבי) בראשית יוני. בראיון לרשת אל מיאדין המוקרבת לחיזבאללה, סינוואר הודה גם כי איראן העבירה לחמאס כמות רבה של כסף, ציוד והדרכה.

סינוואר אמר כי "מאז מבצע צוק איתן ב2014 הצליחו גדודי אל-קסאם לצבור כוח ולשפר את איכותו בסיועם של גורמים שונים, ביניהם איראן שסיפקה לנו נשק וידע. אצבעות לוחמי הג'יהאד שלנו על ההדק, מוכנות לגבות מהכיבוש מחיר יקר". מנהיג החמאס תקף גם את ארצות הברית ואמר כי "יש לנו בעיה גדולה עם ממשל אמריקאי בשליטה ציונית קיצונית".

סינוואר התייצב בראיון לצד הציר השיעי הכולל את איראן, חיזבאללה ומשטר אסד בסוריה. "יש ניסיון להוציא את ישראל ממשבצת האויב ובמקומה להכניס את איראן. לחמאס יש יחסים מצוינים עם חיזבאללה, על בסיס כמעט יומיומי. אם תתקוף ישראל את עזה יש להתנגדות הפתעה חדשה. חמאס תתנגד לכל מתקפה ישראלית על מדינה כלשהי, במיוחד מציר ההתנגדות", אמר סינוואר. 
 

מנהיג ארגון הטרור פנה למשפחות הישראלים המוחזקים בעזה. "ממשלת ישראל משקרת לכם ומוליכה אתכם שולל, והיא תמשיך לעשות זאת עד אשר תיקחו את היוזמה לידיכם ותביאו אותה לחתום על עסקת חילופי שבויים. "בניכם לא ישובו אליכם ולא יזכו לראות שוב את שמש החירות כל עוד לא יראו אותה אסירינו".



אבו מאזן בבית החולים
אבו מאזן בבית החולים



בתוך כך, פורסמו תמונות ראשונות של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבית החולים ברמאללה. אבו מאזן שאושפז בפעם השלישית השבוע ביום ראשון בעקבות סיבוכים כתוצאה מניתוח שעבר בשבוע שעבר, נראה בתמונות מתהלך בחלוק לצד עוזריו, ואף קורא קריקטורה המציגה חייל ישראלי רוצח ילד פלסטיני.