דוח של המבקר הפנימי של משרד המשפטים האמריקאי מותח ביקורת על ה-FBI על כך שלא פעל מהר מספיק על מנת לחקור את האימיילים של הילרי קלינטון לפני בחירות 2016, כך דווח הלילה (שלישי) ב"דה היל". הדיווח מגיע לצד הודעת משרד המשפטים כי המבקר יחקור גם האם הבולשת ריגלה אחר קמפיין טראמפ במסגרת חקירת רוסיה.
ראש ה-FBI דאז ג'יימס קומי הודיע מספר שבועות לפני יום הבחירות כי הוא פותח מחדש את החקירה לאחר שנתגלו אימיילים נוספים במחשבו האישי של חבר הקונגרס הדמוקרטי לשעבר אנתוני ווינר. ווינר נשוי להומה אבדין, אז עוזרת בכירה לקלינטון. קומי הודיע יומיים לפני הבחירות כי הסוכנות לא תמליץ להגיש כתב אישום נגד מועמדת המפלגה הדמוקרטית לשעבר.
הדוח, שצפוי להתפרסם בחודש הבא, מטיל את האחריות על קומי ועל בכירים נוספים בסוכנות על כך שלא פעלו מהר יותר על מנת לבדוק את האימיילים. בכירים ב-FBI ידעו על האימיילים שבועות לפני כן, אך לא פעלו להשיג צו על מנת לחקור אותם. דוח המבקר צפוי לבקר גם שני סוכני FBI שהיו מעורבים בחקירת קלינטון, ושהחליפו ביניהם הודעות טקסט נגד הנשיא דונלד טראמפ. 

הילרי קלינטון. צילום: רויטרס
הילרי קלינטון. צילום: רויטרס


כזכור, קומי חשף לאחרונה בספרו "נאמנות גבוהה" כי החלטתו לפתוח בסופו של דבר את החקירה נבעה מאמונה כי קלינטון תנצח בבחירות בכל מקרה. "מתוך הנחה, שאותה הניחו כמעט כולם, כי הילרי קלינטון תיבחר לנשיאת ארצות הברית בתוך פחות משבועיים, מה יקרה ל-FBI, למשרד המשפטים ולנשיאות של קלינטון עצמה אם ייחשף מאוחר יותר, לאחר מעשה, כי היא עדיין נחקרת על ידי ה-FBI?", כתב קומי.