לפחות 30 חיילים סורים ואנשי מיליציות פרו-איראניות נהרגו במתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית" על עמדה צבאית ליד העיר תדמור במזרח סוריה, כך דיווחו היום (שלישי) ארגון זכויות אדם סורי ותושבים באזור. הג'יהאדיסטים השתמשו במחבלים מתאבדים וברכבים משוריינים על מנת לתקוף את הכוחות ליד סכר מדרום מזרח לעיר העתיקה. 



ארגון "מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם" דיווח כי בין ההרוגים לוחמים איראנים. המתקפה באה לאחר שכוחות המשטר כבשו מידי דאעש את האזור האחרון שנותר בשליטתם בדרום דמשק לאחר שבועות של הפצצות. תושבים מקומיים אמרו כי לוחמי דאעש יצאו ממקומות מחבוא באזור המדברי שבו שלטו בעבר, וכי 30 חיילים ואנשי מיליציות נהרגו.



תומכי המשטר הפיצו ברשתות חברתיות את שמותיהם של 16 חיילים וקצינים שנהרגו או נפצעו בתקרית, ואמרו כי הם מנסים לברר את שמותיהם של אחרים. בחודשים האחרונים הג'יהאדיסטים הגבירו את התקפות הפתע שלהם באזור, שתנאי השטח שלו מקשים על הגנתו על ידי הצבא הסורי.



לוחמי "המדינה האסלאמית". צילום מסך פייסבוק
לוחמי "המדינה האסלאמית". צילום מסך פייסבוק


פעילים באזור מדווחים כי ארגון הטרור מסתמך על מארבים שמאפשרים לו למלא מחדש את מצבור הנשק והציוד שלו. כזכור, ארגון "המדינה האסלאמית" השתלט פעמיים בעבר על העיר תדמור במהלך מלחמת האזרחים בסוריה. הוא איבד את רוב השטחים עליהם שלט בסוריה ובעיראק השכנה בשנים האחרונות, אך עדיין שולט בשני אזורים מדבריים נצורים במזרח המדינה.