זוגות במחוז ג'יאנגסו במזרח סין שרוצים להתגרש מתבקשים כעת לעבור מבחן מיוחד הכולל שאלות על בן/בת הזוג, כחלק מהניסיון של הרשויות לעצור את הגידול ההדרגתי באחוז הגירושים במדינה. לפי הדיווח ב"גרדיאן", החל מהשבוע שעבר מציגה המחלקה לעניינים אזרחיים במחוז את "מבחן הגירושים", כאשר זוגות שצוברים ציון של יותר מ־60 נקודות נחשבים כמי ש"יש להם תקווה", ולכן הרשויות מנסות לשכנע אותם להישאר יחד. ציון נמוך יותר מעיד שכנראה אין עתיד לנישואים. "המטרה היא ששני הצדדים יבינו את עצמם ואת הצד השני ויזכרו רגעים קטעים מחיי הנישואים", נאמר בפוסט של המחלקה ברשת החברתית ווייבו.



מלבד שאלות רגילות על תאריכי הלידה ויום הנישואים, הזוגות נשאלים גם "מה הזיכרון הטוב ביותר שלכם אחד עם השני?", "כמה פעמים טיילתם יחד?", "מה המאכל המועדף על בן/בת הזוג שלך?" או "מה החטיף האהוב על הילד שלכם?".  הידיעה על המבחן הבלתי שגרתי עוררה ביקורת ברשת החברתית, ועל כן הרשויות בעיר ליאניוואנג, שם הוצג המבחן לראשונה, הבהירו כי מדובר בצעד התנדבותי בלבד וכי מרבית הזוגות סירבו להשתתף בבחינה. שלושת הזוגות היחידים שהסכימו למלא את השאלון המשיכו לאחר מכן בתהליכי הגירושים שלהם.



לפי הנתונים הרשמיים, בשנה שעברה הגישו 3.4 מיליון זוגות בקשה לגירושים, עלייה של 8% לעומת השנה הקודמת. לשם השוואה, בשנת 1995 התגרשו רק כמיליון זוגות, ובשנת 1979 עמד הנתון על 319 אלף גירושים בלבד.