מטוסי קרב אמריקאים תקפו מטרות של צבא סוריה במזרח המדינה, כך דיווחו הלילה (חמישי) רשת התקשורת של החיזבאללה והתקשורת של המשטר הסורי. על פי הדיווח, הקואליציה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" תקפה שתי עמדות של הצבא הסורי סמוך לגבול בין סוריה לעיראק. "כמה מהאתרים הצבאיים שלנו בין אלבו קמאל וחמימייה נחשפו לתוקפנות ששוגרה על ידי מטוסי קרב אמריקאים", כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א בהסתמך על מקור צבאי.



רשת התקשורת של חיזבאללה דיווחה כי התקיפות התרחשו סמוך למתקן האנרגיה T2 הממוקם ליד הגבול עם עיראק, וכ-100 ק"מ ממערב לנהר הפרת, שבסמוך לו מתרחשת לחימה בין כוחות בגיבוי הקואליציה לבין ארגון דאעש. לפי רשת אל-ערביה, בתקיפות הקואליציה הבינלאומית נהרגו לפחות 12 לוחמי מיליציות הפועלות לצד צבא סוריה.

הצבא האמריקאי הכחיש כי ביצע את התקיפות. "אין לנו דיווח מבצעי על תקיפה של הקואליציה נגד מטרות או כוחות של תומכי המשטר הסורי", אמר סרן ביל  אורבן, דובר פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית. דובר נוסף של הפנטגון, שדיבר עם רויטרס בעילום שם, אמר: "אין לנו מידע שמאמת את הדיווחים האלה". 
   

כוחות צבא אסד בסוריה. צילום: רויטרס
כוחות צבא אסד בסוריה. צילום: רויטרס



מזרח סוריה נשלטה בעבר על ידי ארגון דאעש אך כוחות כורדים בגיבוי ארצות הברית, ובנפרד כוחות המשטר בגיבוי רוסיה, איראן וחיזבאללה כבשו ממנו את רוב השטחים שהיו בשליטתו. כזכור, הקואליציה בהנהגת ארצות הברית תקפה בעבר את כוחות המשטר במזרח סוריה בתגובה לניסיונות שלהם לתקוף את עמדותיה.



צבא ארצות הברית תקף בפברואר כוחות של המשטר שניסו לתקוף בסיס שלו בטאנף שבמזרח המדינה, באזור מדברי ליד הגבולות עם עיראק וירדן. בתקיפה זו נהרגו על פי הדיווחים כ-200 שכירי חרב רוסים