בצל הפסגה הצפויה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למקבילו הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, הכריזה היום (חמישי) המדינה המסוגרת כי היא "השמידה את האתגר הגרעיני שלה בפנגי-רי", בו היא ביצעה ניסויים רבים עד כה, כך לפי כלי התקשורת המקומיים. ההודעה מגיעה לאחר שאתמול דווח כי פיונגיאנג אישרה למספר כתבים דרום קוריאנים לבקר באתר המחקר הגרעיני שלה, כך אמר בכיר בסיאול. כתב "סקיי ניוז" אמר כי באזור נשמעו "פיצוצים בעוצמה אדירה".



תיעוד הניסוי של קוריאה הצפונית

לטענת ממשלו של קים ג'ונג און, מדינתו עמדה בהתחייבותה לפוצץ מנהרות המשמשות לניסויים גרעיניים, זאת כחלק מהצעדים שנועדו להפחית את המתח בחצי האי הקוריאני, בדרך לפגישה הפסגה עם הבכירים האמריקאים.



יש לציין שהצפון קוריאנים ביצעו את כל ששת הניסויים הגרעיניים שלהם עד כה באתר המחקר המדובר, הכולל מנהרות שנחפרו מתחת להר מאנטפ שבצפון מזרח המדינה.



ואולם, מוקדם יותר היום נשמעו קולות אחרים מצד המדינה המבודדת בעולם, כאשר בכירה בקוריאה הצפונית כינתה את סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס "טיפש", והזהירה מפני "עימות גרעיני" אפשרי אם המאמצים הדיפלומטים ייכשלו. צ'ו סון הוי אמרה גם כי פיונגיאנג לא "תתחנן בפני אמריקה לדיאלוג", ולא תנסה לשכנע אותה להשתתף בשיחות עמה.



במאמר שפרסמה בסוכנות הידיעות הממשלתית הצפון קוריאנית KCNA, היא אמרה כי פנס שחרר לאחרונה "הצהרות בלתי מרוסנות וחצופות" בכלי התקשורת, כאשר בין היתר אמר שגורלה של קוריאה הצפונית עלול "להיות דומה לזה של לוב".