נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום (חמישי) במסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות המכתב ששלח למנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, בו הודיע על ביטול הפסגה ביניהם כי "דיברתי עם קוריאה הדרומית ויפן. הן מוכנות לפעול במקרה שקוריאה הצפונית תנהג בטיפשות". "החלטתי לבטל את הפגישה בשל ההצהרות האחרונות. זהו מכשול עבור קוריאה הצפונית, וגם עבור העולם. אנחנו יותר מוכנים מאי פעם להתמודד עם האיום הצפון קוריאני. אני מקווה שקים ג'ונג און יעשה את הדבר הנכון עברו עמו. הלחץ על המדינה יימשך. ייתכן שהפסגה תתקיים במועד מאוחר יותר".

במקביל פורסם כי נשיא קוריאה הדרומית כינס את שריו הבכירים לישיבת חירום בעקבות ההתפתחויות. בורסת ארצות הברית רושמת ירידות חדות לאחר המכתב ששלח טראמפ לקים ג'ונג און ופורסם מוקדם יותר היום. טראמפ הודיע לנשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און במכתב כי "אין זה נכון, בשלב זה, לקיים את הפגישה המתוכננת", כך פרסם הבית הלבן. במכתב ששלח טראמפ נכתב כי "אנחנו מאוד מעריכים את הזמן ואת הסבלנות ואת המאמץ וההשקעה בניהול המשא ומתן והקשרים שהובילו לתכנון הפסגה שהייתה מיועדת להתקיים ב-12 ליוני בסינגפור. 


"אנחנו שמענו שהרצון לפסגה בא מקוריאה הצפונית אבל זה לכשעצמו הוא דבר נטול חשיבות", נכתב עוד, "אני מאוד רציתי להגיע למפגש. עם זאת לצערי ובהתחשב בכעס הרב ובעוינות שבאים לידי ביטוי בהתבטאויות האחרונות אני חש כי זה לא יאה בשלב זה לקיים את הפגישה שתוכננה. לכן מכתב זה מאשר כי הפסגה בסינגפור לא תתקיים בסופו של דבר. אתה מדבר על יכולותיך הגרעיניות, אבל אלו שלנו כה חזקות וגדולות עד שאני מתפלל לאלוהים שהם לעולם לא יגיעו לכדי שימוש".

"הרגשתי שנבנה דיאלוג בינינו ובסוף זה כל מה שחשוב", הוסיף טראמפ, "יום אחד אני מקווה להיפגש איתך. בינתיים אני רוצה להודות לך על שחרור השבויים הביתה למשפחותיהם, זו הייתה מחווה יפה ואני מאוד מעריך אותה. אם אתה משנה את דעתך אל תהסס להודיע לנו. העולם וקוריאה הצפונית הפסידו הזדמנות נדירה להשגת שלום . זה רגע עצוב בהיסטוריה".