פיצוצים נשמעו הערב (חמישי) בסביבת שדה התעופה הצבאי א-דבעה שבחומס, כך עולה מדיווחים בטלוויזיה הסורית הרשמית. עוד דווח שמערך ההגנה הסורי ירה טיל מסוג S200 לכיוון מטוס ישראלי. גורם צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות הרשמית סאנא כי "אחד משדות התעופה במרכז סוריה הותקף בטילים עוינים. מערכות הנ"מ הגיבו".

בתוך כך, מקורות בלבנון טוענים כי מטוסי קרב ישראלים חגים בגובה בינוני מעל להר לבנון. מקורות צבאיים סורים מסרו כי מערך ההגנה הצבאי תקף "מטרות עוינות" על גבול סוריה-לבנון. עוד טוען מקור צבאי סורי כי "יחידות ההגנה האווירית יירטו את המתקפה ומנעו ממנה להשיג את מטרותיה". גורמי אופוזיציה סורית טוענים כי "מתקפה ישראלית השמידה את בסיס טילי קרקע-אוויר (מערך הגנה אווירי) של משמרות המהפכה האיראניות בשדה התעופה א-דבעה ממערב לחומס".
שדה התעופה נמצא קרוב לאל-קוסייר שעל גבול לבנון. על פי הערכות, המתקפה בוצעה באמצעות מטוסי קרב מדגם F-35 (אדיר). קצין בכיר באופוזיציה הסורית טען כי ארבעה טילים השמידו את מערך ההגנה האווירי של איראן בשדה התעופה וכי ישנם ישנם הרוגים ופצועים במקום.

עדי ראייה טענו כי סביבת שדה התעופה עולה באש. אחרים מסרו לשליח סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" כי הם זיהו "בוודאות" פגיעה של טיל נ"מ במטוס. עדיין לקחת בערבון מוגבל מאוד. מספר דקות לפני כן, דיווח בתקשורת בלבנון כי מערך ההגנה הסורי הפיל מטוס קרב ישראלי באמצעות טיל מדגם S200.

 
 
הדיווחים מתפרסמים במהלך תקופה מתוחה מאוד באזור, כאשר במהלך השבוע החולף דווח כמעט מידי לילה על פיצוצים מסתוריים סמוך לבסיסים צבאיים בסוריה. במהלך הלילה דווח כי מטוסי קרב אמריקאים תקפו מטרות של צבא סוריה במזרח המדינה. ברשת התקשורת של החיזבאללה והתקשורת של המשטר הסורי דווח כי הקואליציה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" תקפה שתי עמדות של הצבא הסורי סמוך לגבול בין סוריה לעיראק. "כמה מהאתרים הצבאיים שלנו בין אלבו קמאל וחמימייה נחשפו לתוקפנות ששוגרה על ידי מטוסי קרב אמריקאים", כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א בהסתמך על מקור צבאי. 
הצבא האמריקאי הכחיש כי ביצע את התקיפות. "אין לנו דיווח מבצעי על תקיפה של הקואליציה נגד מטרות או כוחות של תומכי המשטר הסורי", אמר סרן ביל  אורבן, דובר פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית. דובר נוסף של הפנטגון, שדיבר עם רויטרס בעילום שם, אמר: "אין לנו מידע שמאמת את הדיווחים האלה".