פיונגיאנג פותחת חזית חדשה מול ירושלים: קוריאה הצפונית העבירה גינוי רשמי לרשות הפלסטינית, נגד "קמפיין הדמים של ישראל" ברצועת עזה, אשר כלל, לדברי המדינה המסוגרת, "מעשי טבח נוראיים", כך דווח היום (שבת) ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית. 



בהודעה הרשמית נטען כי ממשלו של קים ג'ונג און גינה את "השימוש המופרז בכוח" על ידי צה"ל במהלך צעדות השיבה שהתרחשו בשבועות האחרונים, במהלכן, כך לפי דיווחים פלסטינים, נהרגו 121 עזתים ונפצעו יותר מ-1,000 אחרים.



פיונגיאנג יצאה נגד "המערכה העקובה מדם" של ישראל נגד המפגינים בעזה, וגינתה את "האלימות ללא הבחנה" נגד "הפלסטינים שוחרי השלום הדורשים את זכויותיהם הלגיטימיות".



קוריאה הצפונית גם אישרה את תמיכתה "הבלתי מעורערת בזכותם של הפלסטינים להקים מדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים". כזכור, בשנת 2014 המדינה המבודדת בעולם כבר הביעה הזדהות עם הפלסטינים, במהלך מבצע "צוק איתן".



עימותים בגבול ברצועה. צילום: דובר צה"ל
עימותים בגבול ברצועה. צילום: דובר צה"ל



לפני כשנה, בתגובה לביקורת שהשמיע שר הביטחון אביגדור ליברמן נגד ניסוי טילים שביצעה פיונגיאנג, טען משרד החוץ של המדינה המסוגרת כי ליברמן פגע ביציבות הבינלאומית ומנהיג חברה "קיצונית ומטורפת".



בהודעה רשמית מפיונגיאנג נמסר כי "ההערות הנמהרות של שר הביטחון הישראלי הן התנהגות מרושעת, ומהוות אתגר לקוריאה הצפונית. המסר הקבוע שלנו הוא לתת עונש חסר רחמים לאלו שפוגעים בכבוד של ההנהגה שלנו. אנחנו מזהירים את ישראל לחשוב פעמיים על ההשלכות שיהיו לקמפיין ההשמצה שלה נגדנו".



בהודעה ארוכה ומפורטת הותקפה ישראל על "החזקת נשק גרעיני" ועל החזקת השטחים. "ישראל היא המדינה היחידה שמחזיקה באופן לא חוקי בנשק גרעיני במזרח התיכון, תחת חסותה של ארצות הברית. ולמרות זאת, ישראל תוקפת את תכנית הגרעין שלנו בכל הזדמנות. זו תחבולה אכזרית כדי להסיח את הדעת מהכיבוש, הפשעים נגד האנושות וההפרעה לשלום במזרח התיכון".