אחרי עוד סיבוב ברכבת ההרים הדיפלומטית, בדרך לפגישה אפשרית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, התראיינו היום (ראשון) משה קלוגהפט ועורך הדין מוטי קריסטל לאילה חסון ב-103FM, ודיברו על תרגילי המשא ומתן של טראמפ. "כל הדמוקרטיה בעולם השתנתה. עברנו לדמוקרטיה ישירה בחסות טראמפ", אמר יועץ התקשורת משה קלוגהפט.



"הנשיא האמריקאי מנהל את הדברים דרך הדיגיטל ופועל לפי התגובות. טראמפ הוא לשכה שלמה בחשבון טוויטר אחד", המשיך יועץ התקשורת ואמר כי טראמפ הוא "גם מנהיג, גם מזכיר, גם דובר ואפילו סטנדאפיסט. יש לו שיטה, הוא נוהג להדביק לכל אחד כינוי ואף מודיע על הלו"ז שלו ברשת. לדבר הזה יש המון משמעויות שמחליש ומייתר את הצוותים לצידו. 30 אנשי משרד החוץ שיצאו לקוריאה בעצמם כבר לא יודעים כמה גרביים לארוז במזוודה בהתאם לציוצים של הנשיא".






"העוצמה של אובמה הייתה ורבאלית בלבד, והמורשת שלו לא השאירה דבר"



בנוגע לברק אובמה שהיה האיש העוצמתי ביותר בעולם ונעלם בן רגע, טען עורך הדין מוטי קריסטל, מומחה למשא ומתן וניהול משברים כי הוא חושב "שהעוצמה שלו הייתה ורבאלית בלבד. אם בוחנים את התוצאות אנחנו רואים כיצד המדיניות האמריקאית לא הייתה קיימת בכלל במזרח התיכון ובסופו של דבר המורשת שלו לא השאירה דבר. לטראמפ יש כריזמה ויכולת להיות בלתי צפוי אך יש בו גם חוזק של מנהיג. הסתכלתי על היחס בין כמות העוקבים של מנהיגים בטוויטר ובפייסבוק לעומת כמות העוקבים במפלגה שלו".



"לטראמפ יש פי 50 יותר עוקבים ממה שיש למפלגה שלו. לצורך השוואה בישראל - ליאיר לפיד יש פי עשרה יותר עוקבים ממפלגתו וכך גם בנט. למפלגת הליכוד לעומת זאת יש כ-44 אלף עוקבים בעוד שלנתניהו יש 2.3 מיליון עוקבים. כך נראית מנהיגות של אדם אחד בה כולם מחכים לציוץ הבא. הכל מתנקז אל טראמפ לטוב וגם לרע וזה מה שהופך אותו לעוצמתי יותר", סיכם קריסטל את דבריו.



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן