דרמה פוליטית באיטליה. המיועד לתפקיד ראש הממשלה, ג'וזפה קונטה, ויתר אמש על המאמצים להקים ממשלה, לאחר שהנשיא דחה את בחירת לתפקיד שר הכלכלה. בכך גוברת האפשרות שארץ המגף תלך לבחירות נוספות עוד השנה. קונטה הגיש לנשיא סרג'יו מטארלה את רשימת השרים בניסיון לסיים את הקיפאון הפוליטי שנמשך כבר חודשיים. אל שהנשיא התנגד למינויו של פאולו סאבונה בן ה-81, המחזיק בעמדות אנטי אירופיות. 

הנשיא אמר כי דחה את מועמדותו של סאבונה כי עלול לדחוף את איטליה מחוץ לגוש האירו. בנאום טלוויזיוני, אמר מטארלה כי הוא לא אשם בכך שלא קמה ממשלה והוסיף כי הוא הציע אלטרנטיבות אחרות לתפקיד שר הכלכלה, אבל אלה נדחו על ידי מפלגות הליגה וחמשת הכוכבים. ראש הממשלה הזמני של איטליה, פאולו ג'נטילוני, אמר כי הוא תומך בעמדת הנשיא. 
עוד טרם שני האישים סיימו את פגישתם, אמר מנהיג מפלגת הליגה הימנית קיצונית, מתאו סאלביני כי האפשרות היחידה כעת היא ללכת לבחירות חדשות, ככל הנראה מאוחד יותר השנה. "בדמוקרטיה, אם אנחנו עדיין חיים באחת, יש רק דבר אחד לעשות - לתת לאיטלקים להחליט", אמר סלביני בנאום לתומכיו. 

היום נועדו סלביני ומנהיג מפלגת חמשת הכוכבים, לואיג'י די מאיו, עם הנשיא מטארלה על מנת למצוא פתרון למשבר. "הבעיה היא סאבונה", אמר גורם בקואליציה, והסביר כי הכלכלן לא ריכך מספיק את עמדתו לגבי האיחוד האירופי.
סאבונה ניסה היום להשקיט את החששות. "אני רוצה אירופה אחרת, חזקה יותר אבל יותר שוויונית", אמר בהצהרה.