סופת ברקים אדירה שהשתוללה בשמי בריטניה בשבת בלילה זימנה לצופים מחזות מדהימים ועשרות אלפי הבזקים בתוך שעות ספורות. הסופה החלה בדרום־מזרח בריטניה סמוך לחצות והתרחבה לשאר חלקי אנגליה ולווילס. נוסף על הגשמים החזקים דיווחו אנשי החיזוי כי יותר מ־62 אלף הבזקי ברקים נרשמו בתוך כארבע שעות בלבד. "האמא של כל סופות הברקים מעל לונדון", צייץ החזאי של ה־BBC תומס שפרנקר. "אלוהים אדירים! זה מטורף לחלוטין".



החזאי של שירות החיזוי הבריטי, צ'רלי פאוול, הסביר כי הטמפרטורות לא ירדו מתחת ל־15 מעלות במהלך הלילה, ובשביל סוף מאי מדובר בלילה די חם ולח -תנאים מושלמים לסופת ברקים.



אולם לא כולם נהנו מהמראות הדרמטיים של הבזקי הברקים בשמיים. מכל דלק מטוסים בשדה התעופה סטנסטד שבלונדון נפגע מברקים וכתוצאה מכך בוטלו או נדחו טיסות רבות, ואילו מטוסים שהיו בדרך לסטנסטד התבקשו לנחות בנמלי תעופה אחרים באזור לונדון.



טכנאים הצליחו לתקן את התקלה במכל הדלק, אולם השיבושים נמשכו עוד שעות ארוכות. אלפי נוסעים מתוסכלים שתכננו לבלות את חופשת סוף השבוע הארוכה בחו"ל, גילו שככל הנראה הם יצטרכו לשנות את התוכניות.



רוב לידל, שהיה אמור לטוס עם משפחתו לרומא לשלושה ימים, קיבל הודעה על ביטול טיסתו. "אנחנו עומדים בתור עם מאות בני אדם שמנסים להירשם מחדש לטיסות", אמר. "לאף אחד אין תקווה שזה יקרה היום". עם זאת, הוא ציין כי האווירה הייתה רגועה למדי מאחר שהאנשים "הבינו שקרה מה שקרה".