איטליה שוב בדרך לקלפיות: נשיא איטליה סרג'יו מטארלה מינה היום (שני) את קרלו קוטארלי לראש ממשלת מעבר שיכין את המדינה לבחירות חדשות. ההחלטה באה לאחר ששתי המפלגות שניסו להרכיב קואליציה מאז הבחירות הקודמות, מפלגת חמשת הכוכבים האנטי-ממסדית ומפלגת הליגה הימנית-קיצונית, נטשו את המאמץ בעקבות חוסר הסכמה עם מטארלה. כזכור, המיועד לתפקיד ראש הממשלה, ג'וזפה קונטה, ויתר על המאמצים להקים ממשלה, לאחר שהנשיא התנגד למינויו של פאולו סאבונה בן ה-81, המתנגד לחברות בגוש היורו. 
 
קוטארלי אמר לכתבים כי הבחירות החדשות ייערכו בסוף 2018 בתחילת 2019. הידיעה גרמה לטלטלה בשווקים בשל חשש כי הבחירות יהפכו למשאל עם על  חברותה של איטליה בגוש היורו. מקור בחמשת הכוכבים אמר כי המפלגה שוקלת לרוץ במשותף עם הליגה. "חוסר הודאות לגבי עמדתנו הדאיגה משקיעים באיטליה ובחו"ל", אמר מטארלה. "חברות ביורו היא בחירה יסודית. אם אנחנו רוצים לדון בה, עלינו לעשות זאת בצורה רצינית". 
 
שתי המפלגות הגדולות, חמשת הכוכבים והליגה, הגיבו בזעם לדבריו של מטארלה, והאשימו אותו במעילה בתפקידו. "אם אין אישור מברלין, פריז, או בריסל, לא ניתן להקים ממשלה באיטליה. זה טירוף, ואני מבקש מהעם האיטלקי להישאר קרוב אלינו מפני שאני רוצה להחזיר את הדמוקרטיה לארצנו", אמר מנהיג הליגה, מטאו סלביני, שקרא להפגנות המוניות. מנהיג חמשת הכוכבים, לואיגי' די מאיו, קרא לפרלמנט להדיח את הנשיא מטארלה.