מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו ייפגש עם קים יונג צ'ול, סגנו של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, כך לדברי דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, שרה סנדרס. היא הסבירה היום (שלישי)  כי "בכירים בממשל טראמפ מתואמים ישירות עם עמיתיהם הצפון קוריאנים, הנמצאים הן באזור המפורז בין הקוריאות והן בסינגפור. הפקידים האמריקאים מניחים את היסודות לקראת הפגישה הצפויה בין טראמפ לקים ג'ונג און בחודש הבא".



סנדרס ציינה כי "הנשיא ייפגש עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה ב-7 ביוני". האישור מגיע, אחרי שבמהלך הלילה דווח ברשת CNN על ביקורו של בכיר צפון קוריאיני בארצות הברית. הדבר הפך אותו לאישיות הצפון קוריאנית הבכירה ביותר שביקרה בארצות הברית, מאז שנת 2000.



בתחילת השבוע דווח כי קבוצה של נציגי הממשל האמריקאי הגיעה לקוריאה הצפונית לפגישת הכנה לקראת פסגת מנהיגי שתי המדינות, דונלד טראמפ וקים ג'ונג און, כך מדווח הוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, שמבוסס על ציטוט מפי אדם המעורה בנושא, שגריר ארה"ב לשעבר בסיאול, סונג קים, הוקפץ לפגישה מתפקידו הנוכחי כשגריר בפיליפינים. 

כזכור, הנשיא טראמפ הודיע על ביטול הפגישה עם קים בעקבות האמירות החריפות של פיונגיאנג נגד סגן הנשיא מייק פנס, אולם הלילה אמר כי הוא עדיין מצפה לפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית בסינגפור והוסיף כי השיחות מתקדמות היטב. "אנחנו מתקדמים טוב מאוד מבחינת הפסגה עם קוריאה הצפונית", אמר בדברים שנשא בבית הלבן, "זה מסתדר יפה מאוד אז אנחנו עדיין מצפים ל-12 ביוני בסינגפור, זה לא השתנה, נראה מה יקרה".