בהצהרה משותפת לעיתונות, הבהירו היום (רביעי) פלגי ההתנגדות הפלסטינית ברצועת עזה, הכוללים את הזרועות הצבאיות של חמאס, הג'יהאד האסלאמי ופלגים קטנים נוספים, כי שיגור הרקטות שהחל ביום שני בבוקר נעשה בתגובה ליוזמה התקפית ישראלית, וכי תקיפה ישראלית תענה מעתה בתקיפה מצד ההתנגדות בעזה.



המטרות שהופצצו ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

"לאחר מתקפתו היזומה של האויב הציוני והתמדתו בפשעיו הנתעבים נגד עמנו ברצועת עזה, החל מפגיעה נפשעת באזרחים בלתי-חמושים ובצעדות הלא-אלימות אל עבר גדר הגבול, דרך בפגיעה ביכולותיו של עמנו ובעמדותיו הצבאיות, ועד פגיעה בלוחמי ההתנגדות כשהם בעמדותיהם, החלטנו, אנו הזרועות הצבאיות של פלגי ההתנגדות, להתייצב מול ניסיונות ישראל לשנות את המשוואות הקיימות של העימות כדי להימלט מן החרפה של התמודדותו עם המוני עמנו באמצעות ירי חי, פצצות וצלפים".



אל מול פעולות אלו של ישראל, נטען בהצהרה, נקטו פלגי ההתנגדות עמדת מאוחדת של מאבק ויצאו למבצע "וופאא לל-שוהאדא" (מילוי חובנו כלפי השהידים), הכינוי שניתן לשיגור הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה ב-24 השעות המדוברות. 



"חלף הזמן בו האויב קבע בעצמו את היסודות על-פיהם מתנהל העימות ואת משוואות הסכסוך, (ומעתה) תקיפה תיענה בתקיפה". ההצהרה הזהירה את ישראל מפני התוצאות שיהיו להתעקשותה לשבור את המשוואות הקיימות או לנקוט פעולות צבאיות ברצועה. "לא נשתוק על פשעי הכיבוש... כבר הוכח בעבר ויוכיח כל שלב נוסף בסכסוך, כי תגובתנו תבוא בזמן המתאים, במקום המתאים ובדרך המתאימה".



עוד נאמר בהצהרה כי פלגי ההתנגדות מלוכדים עם העם הפלסטיני בשאיפתו לחירות הפלסטיני. "כשם שהוכיחה התנגדותנו את יכולותיה בתחום המתאים בהתמודדות עם האויב, כך הוכיח עמנו ועוד יוכיח לעולם כי הוא מתמיד במסלולו המבורך עד להגשמת כל מטרותיו ברשות האל".



לצד הטון הלוחמני, שני היבטים בהצהרה ראויים לתשומת-לב. ראשית, ההצהרה מדגישה כי מדובר בעמדה מאוחדת של כל פלגי ההתנגדות. בכך, ובעצם העובדה כי חמאס בוחר להביע את עמדתו בהצהרה משותפת של הזרועות הצבאיות, משדר חמאס כי האופציה הצבאית נותרת על השולחן וכי הוא נכון ללכד שורות עם ארגונים שעד לאחרונה התמיד בריסון פעולתם נגד ישראל. אולם מצד שני, האמירה כי שיגור הרקטות היה תגובה על יוזמה התקפית ישראלית וכי


"תקיפה תענה בתקיפה", עשויה להעיד שוב כי חמאס אינו מעוניין ליזום עימות נרחב יותר.



ההצהרה חותמת בברכה ל"נשמות השהידים הצדיקים אשר סללו את דרך הניצחון בדמם, לפצועים ברי-המזל אשר הקריבו עבור עמם... לאסירים שמכלים את מיטב שנותיהם עבור אדמתם והדברים המקודשים להם, ולעמנו הלוחם בכל מקום בו הוא נמצא, בירושלים הבירה, בגדה הכבושה וברצועת עזה העומדת איתנה ובתפוצות הגולה".