קים יונג צ'ול, בכיר בממשל הצפון קוריאני ומי שנחשב ליד ימינו של המנהיג קים ג'ונג און, פגש הלילה (חמישי) בניו יורק את מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו על מנת לדון בקידום מחדש של הפסגה בין שתי המדינות שהיתה אמורה להיערך בחודש יוני.



קים הוא הגורם הבכיר ביותר בממשל הצפון קוריאני שביקר בארצות הברית ב-18 השנים האחרונות. פומפאו נפגש בחודש שעבר עם המנהיג הצפון קוריאני קים ג'ונג און, עוד לפני הכרזת טראמפ על ביטול הפסגה הצפויה.



קים יונג צ'ול מגיע לפגישה. צילום: רויטרס



בתחילת השבוע דווח כי קבוצה של נציגי הממשל האמריקאי הגיעה לקוריאה הצפונית לפגישת הכנה לקראת פסגת מנהיגי שתי המדינות, דונלד טראמפ וקים ג'ונג און. על פי הדיווח בוושינגטון פוסט, שבוסס על ציטוט מפי אדם המעורה בנושא, שגריר ארה"ב לשעבר בסיאול, סונג קים, הוקפץ לפגישה מתפקידו הנוכחי כשגריר בפיליפינים. 



כזכור, הנשיא טראמפ הודיע על ביטול הפגישה עם קים בעקבות האמירות החריפות של פיונגיאנג נגד סגן הנשיא מייק פנס, אולם השבוע אמר כי הוא עדיין מצפה לפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית בסינגפור והוסיף כי השיחות מתקדמות היטב. "אנחנו מתקדמים טוב מאוד מבחינת הפסגה עם קוריאה הצפונית", אמר בדברים שנשא בבית הלבן, "זה מסתדר יפה מאוד אז אנחנו עדיין מצפים ל-12 ביוני בסינגפור, זה לא השתנה, נראה מה יקרה".