האימה תוכננה מראש:ניקולס קרוז, שביצע את הטבח בבית הספר התיכון בפארקלנד, פלורידה, צילם טרם הרצח סרטונים בהם הוא מתאר מה הוא הולך לעשות. "שמי ניק ואני הולך להיות היורה בית הספר הבא ל-2018", אמר קרוז באחד הסרטונים שפורסמו על ידי התביעה המחוזית. 

עוד אמר קרוז, כי "המטרה שלי היא לפחות 20 הרוגים מרובה AR-15, המיקום הוא תיכון 'מרג'ורי שרמן דגלאס' בפארקלנד, פלורידה". בקטע אחר נשמע קרוז אומר "כולכם הולכים למות", כשהוא מחקה קולות של ירי. 
ב-14 בפברואר הגיע קרוז לבית הספר, ממנו הושעה, פתח באש ורצח 17 תלמידים ומרודים ופצע 17 נוספים. הוא הצליח להימלט מהמשטרה במשך שעה, עד שנתפס והודה בביצוע הטבח. טלפון הסלולרי שלו הוחרם ואתמול הפכו הסרטונים שצילם לפומביים. 

 

באחד הסרטונים, הציג קרוז את התוכנית שלו לאותו יום: "אחר הצהריים אקח רכב של אובר, אכנס לשטח בית הספר, אעלה במדרגות, אוציא את הרובה ואתחיל לירות באנשים בחצר המרכזית ואנשים ימותו". 
פגי בריל, לשעבר התובעות הראשית של מחוז מיאמי-דייד בפלורידה, אומרת כי הסרטנים מעידים על תכנון מוקדם. "זו לא היתה החלטה של הרגע".
קרוז יעמוד לדין על 17 מסעיפים של רצח ו-17 סעיפים של ניסיון רצח. בסרטון אחר הוא אומר כי "היום זה היום, היום שבו הכל מתחיל. כל הילדים בית הספר ירוצו בפחד ויסתתרו מזעם העוצמה שלי, הם ידעו מי אני".
"אני שונא את כולם ואת הכל", אומר עוד היורה. "בעזרת עוצמת הרובה שלי, כולכם תדעו מי אני". בסיום של אחד הסרטונים, קרוז מביע את אהבתו לנערה בשם אנג'י ואמר כי "אהבתי אליך לעולם לא תיעלם, אני מקווה לראות אותך בחיים שלאחר המוות".