בצל המגעים בין נציגים צפון קוריאנים ומקביליהם האמריקאים בנושא הפסגה האפשרית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג המדינה המסוגרת, קים ג'ונג און, נפגש היום (חמישי) האחרון עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.



במהלך הפגישה, שהתקיימה בפיונגיאנג, אמר לברוב לקים כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "מעריך את ההצהרות האחרונות של סיאול ופיונגיאנג, מקווה לסייע לצדדים ליישמן ומעוניין בשלום בחצי האי הקוריאני". בסוף פגישתם הזמין הבכיר הרוסי את מנהיג המדינה המבודדת ביותר בעולם לבקר ברוסיה.



"אנחנו מקדמים בברכה מגעים בין הקוריאות, כמו גם בין קוריאה הצפונית לארצות הברית", אמר מוקדם יותר לברוב לאחר פגישה שקיים עם שר החוץ הצפון קוריאני, רי יונג הו. במסגרת זו, הוא קרא גם ל"כל הצדדים המעורבים לממש את מלוא אחריותם על מנת למנוע את כישלונו של תהליך כה חשוב, אך שברירי".




יש לציין כי לברוב מבקר במדינה בפעם הראשונה מאז שנת 2009. אתמול הוא שוחח עם מקבילו האמריקאי, מייק פומפאו, רגע לפני ארוחה מיוחדת שקיים עם מזכירת המדינה הצפון קוריאנית, קים יונג צ'ול.



וושינגטון, כידוע, לוחצת על פיונגיאנג לוותר במהירות על ארסנל הנשק הגרעיני שלה, בתמורה להסרת הסנקציות הכלכליות שהוטלו על המדינה. עם זאת, מומחים טוענים כי המדינה המסוגרת לא מוכנה לוותר על ההרתעה הגרעינית שלה, אלא אם כן יינתנו לה ערבויות ביטחוניות לכך שארה"ב לא תנסה להפיל את משטרו של קים.