פרטים חדשים מתפרסמים היום (חמישי) על "רצח" העיתונאי, ארקדי בבצ'נקו, שזייף את מותו. לפי בבצ'נקו הוא הובהל לבית החולים באמבולנס שאנשיו היו מודעים למבצע המתרחש. עוד סיפר כי הוא הובא לחדר המתים ושם החליף את בגדיו והתיישב לצפות בחדשות. הוא השתמש בדם חזירים ובאיפור על מנת לזייף את מותו.



הסיפור יוצא הדופן קיבל אתמול תפנית מפתיעה כאשר פחות מ-24 שעות אחרי שדווח שהעיתונאי הרוסי מתנגד המשטר נורה למוות בביתו בקייב, אירוע שעורר האשמות בין אוקראינה לבין רוסיה, התייצב בבצ'נקו במסיבת עיתונאים שבה נחשף כי "מותו" היה חלק ממבצע של שירות הביון האוקראיני



שלשום נמסר כי בבצ'נקו בן ה-41 נורה בגבו בעת ששב לדירתו בקייב אחרי שקנה לחם במכולת סמוכה. לפי הדיווחים הרשמיים, רעייתו, שהייתה במקלחת, שמעה את היריות ומצאה את בעלה מוטל על הרצפה כשהוא מדמם והוא פונה לבית החולים, אולם מת בדרך.



היום הוזמנו העיתונאים למטה המשטרה בקייב על מנת לקבל עדכונים על החקירה, ולתדהמתם התייצב מולם בבצ'נקו לצדו של ראש שירות הביטחון האוקראיני, ואסיל גריטסק, שחשף כי ההתנקשות המדומה הייתה חלק ממבצע עוקץ אשר נועד למנוע את חיסולו של בבצ'נקו.


לפי גריטסק, שירותי הביון הרוסיים הם שהורו לבצע את החיסול ושילמו 40 אלף דולר לאזרח אוקראיני על מנת לאתר מתנקש אפשרי. אחרי חיפושים בקרב בדלנים שהשתתפו במלחמה במזרח אוקראינה, הוא מצא מועמד למשימה ושילם לו 15 אלף דולר כמקדמה. אולם הביון האוקראיני גילה על המזימה וגייס את המתנקש העתידי שהפך לסוכן כפול. זמן קצר לפני מסיבת העיתונאים, נעצר הסוכן מטעם הרוסים, כאשר גריטסק טען כי ההתנקשות בבבצ'נקו הייתה אמורה להיות הראשונה בסדרת חיסולים של 30 אזרחים רוסים באוקראינה.

בבצ'נקו הודה לשירותי הביטחון האוקראיניים והתנצל בפני קרוביו, בהן רעייתו, ועמיתיו על שנאלץ לזייף את מותו. "נאלצתי לקבור חברים ועמיתים שלי פעמים רבות, אז אני מכיר את ההרגשה החולנית הזו", אמר. "התנצלות מיוחדת בפני רעייתו אולצ'קה, לא הייתה ברירה אחרת. המבצע היה תחת הכנות במשך חודשיים".

בבצ'נקו, חייל לשעבר בצבא הרוסי ששירת במלחמה בצ'צ'ניה, הפך לאחד מכתבי המלחמה המפורסמים ברוסיה שגם כתב על ניסיונו בצ'צ'ניה. העיתונאי, שהתמודד בבחירות דמה של האופוזיציה בשנת 2012, ידוע בעמדותיו הביקורתיות כלפי פוטין, ובין השאר הוא יצא נגד המעורבות הרוסית בסוריה ובאוקראינה.