סוף למשבר הפוליטי: נשיא איטליה סרג'יו מטארלה העניק מנדט לג'וזפה קונטה להקים ממשלה, ויושבע לתפקיד ראש ממשלת איטליה, כך דווח הלילה (שישי) במדינה. קונטה, בחירתן של שתי המפלגות הגדולות באיטליה לתפקיד, יושבע למרות שוויתר בתחילת השבוע על המאמצים להקים ממשלה, וזאת לאחר שהנשיא דחה את בחירתו לתפקיד שר הכלכלה. 

מנהיג מפלגת "הליגה" הימנית-קיצונית, מטאו סלביני, יקבל את תיק הפנים בממשלה הפופוליסטית החדשה, בעוד שמנהיג מפלגת חמשת הכוכבים האנטי-ממסדית, לואיג'י דה מאיו, יקבל את תיק הכלכלה. פאולו סאבונה, הכלכלן שמתנגד לאיחוד האירופי אשר יועד על ידי הקואליציה לתפקיד שר האוצר אך נדחה על ידי הנשיא מטארלה, יכהן כשר לענייני אירופה.

רק לפני כיומיים מטארלה מינה את קרלו קוטארלי לראש ממשלת מעבר שיכין את המדינה לבחירות חדשות. קוטארלי אמר אז לכתבים כי הבחירות החדשות ייערכו בסוף 2018 בתחילת 2019. חמשת הכוכבים וה"ליגה", שתי המפלגות שניסו להרכיב קואליציה במשך חודשים מאז הבחירות במדינה, הגיבו אז בזעם להחלטת מטארלה.

כזכור, קונטה, מרצה אלמוני למשפטים בן 54 באוניברסיטת פירנצה, טען כי למד במספר אוניברסיטאות זרות, בהן אוניברסיטת ניו יורק בין השנים 2009-2008. עם זאת, דובר של האוניברסיטה אמר ל"ניו יורק טיימס" כי "אדם בשם הזה לא מופיע ברשומות שלנו כסטודנט או כחבר סגל". קונטה עצמו לא הגיב לדיווח.