שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה הלילה (שישי) כי ארצה תטיל "ללא ספק" וטו על הצעת החלטה של כוויית לנקיטת צעדים "להגן על הפלסטינים". היילי כינתה את ההצעה "חד צדדית באופן בוטה" ו"פשיטת רגל מוסרית". הצבעת מועצת הביטחון של האו"ם על ההצעה של כוויית שתוכננה להיערך הלילה נדחתה, כך דיווח ה"וושינגטון פוסט".  

"מדינות שתומכות בה מבהירות את חוסר התאמתן לקחת חלק בכל משא ומתן אמין בין שני הצדדים", אמרה היילי. שגריר ישראל באו"ם דני דנון כינה את ההצעה "מבישה". ההצעה הכווייתית קוראת לשלוח כוח בינלאומי לרצועת עזה על מנת להגן על האזרחים הפלסטינים מפני ישראל. כזכור, מועצת הביטחון של האו"ם דנה לפני יומיים בירי הפצמ"רים והרקטות לעבר ישראל אתמול. שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, תקפה אז בחריפות חמאס, שלדבריה, "הוכיח שוב שהוא מחויב להשמיד את ישראל". 
"ביחס לישראל היחס כאן הוא תמיד אחר וצבוע", אמרה היילי בפתח דבריה. "חלק מחברי המועצה לא חושבים ששיגור הרקטות הוא טרור, אך ארה"ב רואה זאת אחרת. באופן מוזר, פעולות מסוימות, כמו אלו שקרו אתמול, לא זוכות לתשומת לב במועצת הביטחון של האו"ם. חמאס ירה לפחות 70 פצמ"רים לעבר ישראל, במטרה לגרום לקורבנות רבים. אחת מפצצות המרגמה פגעה בגן ילדים. הנזק הנוראי שיכול היה להתרחש הוא בלתי נתפס".