הפסגה תתקיים: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אמש כי הפסגה בינו לבין שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און תיערך לאחר שבוטלה בחודש שעבר. הפגישה בין שני המנהיגים תיערך בתאריך המקורי שנקבע, ב-12 ביוני, בסינגפור. טראמפ אמר את הדברים לאחר שקים יונג צ'ול, סגנו של שליט קוריאה הצפונית, הגיע לבית הלבן בוושינגטון. הבכיר הצפון קוריאני נפגש עם טראמפ והעביר לו מכתב אישי מקים. 
"אתם תיאלצו לנסוע כי תצטרכו להיות בסינגפור", אמר טראמפ לכתבים במדשאות הבית הלבן. "אני חושב שזה עומד להיות תהליך מאוד מוצלח בסופו של דבר". הנשיא הוסיף כי הוא מאמין שסיום הסכסוך בחצי האי הקוריאני עשוי לבוא כתוצאה מהפסגה, וכי שינוי משמעותי במדינה המבודדת יקרה תחת קים ג'ונג און. טראמפ סיפר כי אמר לשליח הצפון קוריאני שוושינגטון תימנע כעת מהטלת סנקציות נוספות על פיונגיאנג. "אני מצפה ליום בו אוכל להסיר מעליה את העיצומים", אמר טראמפ.

פיגוע דריסה סוכל בחברון, מחבלים ניסו לחדור מרצועת עזה

הבוקר חוליית מחבלים ניסתה לחדור לישראל מרצועת עזה במטרה לפגוע בתשתית ביטחונית, אך כוח צה"ל שהגיע לנקודה פתח לעברם באש והניס את המחבלים בחזרה לשטח הרצועה.

ניסיון החדירה מרצועת עזה. צילום: דו"צ
 
כמו כן, סוכל פיגוע דריסה בחברון לאחר שכוח צבאי פתח באש לעבר מחבל שניסה לדרוס אזרחים עם טרקטור סמוך למערת המכפלה בחברון, וחיסל אותו. על פי גורמים פלסטינים, המחבל שנהרג הוא ראמי סבארנה, בן 35 תושב בית אומר. 

וטו אמריקאי באו"ם על הצעה אנטי ישראלית
 
10 מתוך 15 חברות מועצת הביטחון תמכו אמש בהצעה שהגישה כוויית בסוגיית "שימוש חסר ההבחנה בכוח של צה"ל" ובהקמת מנגנון הגנה בינלאומי ברצועת עזה, אך וטו אמריקאי סיכל לבסוף את ההצעה והוביל להסרתה מסדר היום. ארבע מדינות נמנעו, בהן בריטניה. בין התומכות - רוסיה, סין וצרפת. 

הטילה וטו. היילי. צילום: רויטרס
 
מאוחר יותר הוגשה הצעה אמריקאית על ידי השגרירה באו"ם ניקי היילי, שמאשימה את ארגון חמאס באלימות באזור ותומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה. ההצעה לא זכתה לתמיכה מאף אחת מהמדינות פרט לארצות הברית.

שריפות במהלך השבת בעקבות טרור העפיפונים

כוחות כיבוי אש רבים רבים ופקחי רשות הטבע והגנים פעלו מאז שעות הצהריים בשמורת כרמיה ובבארי שבדרום על מנת לכבות שריפות שנוצרו עקב שיגור עפיפוני תבערה מרצועת עזה. בבוקר התפשטה שריפת קוצים ויער גם באזור כיסופים שבנגב במערבי.

שריפה בשמורת כרמיה

"נתניהו ביקש פיקוח מוגבר על מאות בכירי צה"ל והמוסד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מראש השב"כ יורם כהן להגביר את הפיקוח על מאות בכירים בצה"ל ובמוסד, בהם הרמטכ"ל דאז בני גנץ וראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, כך דווח אתמול בחברת החדשות. הפרשן אמנון אברמוביץ' ציין כי ראש השב"כ דחה את בקשת נתניהו.
 
לפי הדיווח, כהן אמר לו: "אני שותף לדאגה לביטחון המידע. אך אני לא אקיים האזנות על אנשי מוסד וצה"ל. לאור ערכי הממלכתיות ועקרונות שרות הביטחון הכללי לא אעשה זאת. אני מציע לך להטיל על גורם אחר, הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (מלמ"ב), את הגברת הפיקוח". למלמ"ב אין יכולות האזנה ולא יכולות חודרניות ופולשניות שכאלה. כהן לא התכוון להעמיד לרשותם ולא העמיד לרשותם את האמצעים הללו של השב"כ. לסיכום, קבע אברמוביץ', נתניהו ביקש להגביר את הפיקוח, את אבטחת המידע, אך הוא לא הורה ולא ביקש להאזין לראש המוסד או לרמטכ"ל באופן פרסונלי.

התנגדות אמריקאית להבנות בין ישראל לרוסיה

העיתון הפרו-סעודי א-שרק אל-אווסט, היוצא בלונדון, דיווח הבוקר כי דיפלומטים מערביים חשפו בפניו הסתייגויות אמריקאיות להבנות בין ישראל לרוסיה בנוגע לעתידו של משטר אסד. על פי הפרסום, הממשל האמריקאי מתנגד לאישור הישראלי לאסד להשתלט מחדש על שלושה אזורים אסטרטגיים בדרום המדינה, וזאת בשל הרצון האמריקאי להמשיך ולהפעיל לחץ על אסד.
 
בתוך כך, גורם ביטחוני איראני בכיר אמר כי מדינתו תומכת במאמצים הרוסים להעברת דרום סוריה לשליטת בשאר אסד. הוא ציין בנוסף כי צבא המשטר מתכונן למתקפה צבאית גדולה באזור. "אנחנו תומכים בתוקף במאמצים הרוסים לגרש טרוריסטים אל מחוץ לגבולות סוריה-ירדן ולהביא את האזור לשליטה צבאית סורית", אמר מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי סמקאני.