טייס רוסי שנחשב למת לאחר שמטוסו הופל בזמן השהות הסובייטית באפגניסטן לפני כשלושה עשורים, נמצא בחיים ורוצה לשוב לביתו, כך לפי ארגון של חיילים רוסיים ותיקים. "הוא עדיין בחיים. זה מדהים. עכשיו הוא זקוק לעזרה", אמר ראש אגודת הצנחנים הרוסיים, ולרי ווסטרוטין לסוכנות הידיעות הרוסית ריה נובוסטי. הוא סירב לנקוב בשמו של הטייס מטעמי סודיות.



האירוע בו נפגע מטוסו של הטייס הוותיק אירע ב-1987 וכעת הוא אמור להיות מעל גיל 60. במלחמה שהתרחשה בין 1989-1979 יורטו באפגניסטן 125 מטוסים ועם עזיבת הכוחות הסובייטיים כשלוש מאות חיילים היו בחזקת נעדרים. מאז נמצאו כ-30 מהם. לפי אחד העיתונים בשנת 1987 היה רק טייס סובייטי אחד שיורט והוא עונה לשם סרגיי פאנטליוק מאזור רוסטוב שבדרום רוסיה. הוא הופל לאחר שהמריא משדה תעופה מצפון לקאבול שמשמש כיום את ארצות הברית. אמו ואחותו של פאנטליוק, במידה ואכן מדובר בו, עדיין בחיים וגם בתו בת ה-31, שנולדה חודשיים לפני שאביה נעדר. 



הפוליטיקאי פרינטס קלינטסביץ' סיפר לריה נובוסטי כי לא מדובר במקרה היחידי בו חיילים לשעבר נמצאו באפגניסטן. הוא סיפר כי פגש בעצמו חייל לשעבר שסירב לחשוף את שמו ואמר כי כבר מאוחר מדי לחזור לרוסיה. בשנת 2015 סיפר חייל סובייטי לשעבר ל-AFP כי גם הוא בחר להישאר באפגניסטן. הוא נפצע קשה וטופל על ידי מקומיים ולאחר מכן הסב את דתו לאסלאם. הוא סיפר כי "נשארתי באפגניסטן כי האפגנים אנשים מאוד נחמדים ומסבירי פנים".