הר האש מכה: 25 בני אדם, בהם לפחות שלושה ילדים, נהרגו הלילה בהתפרצות הר הגעש "פואגו" בגואטמלה. זוהי ההתפרצות השנייה השנה של ההר, שגובהו 3,763 מטר, והחזקה ביותר מזה עשורים, שגרמה גם ל-300 פצועים. 

"הר הגעש של האש", בתרגום מספרדית, התיז לבה למרחק של שמונה קילומטרים, עשן שחור וסמיך ואפר ירדו על הבירה גואטמלה סיטי ואזורים נוספים. סרג'יו קבאנס, מזכ"ל סוכנות הסיוע הלאומית, אמר ברדיו כי "זה נהר של לבה שעלה על גדותיו ופגע בכפר אל רודאו, שם היו מרבית ההרוגים, בהם גם עובד של הסוכנות. 3,100 אנשים פונו מבתיהם. 

 
נמל התעופה הבינלאומי שלך גואטמלה הושבת בשל ההתפרצות והימצאות אפר וולקני. מומחים אמרו כי הסכנה טרם חלפה וכי הטמפרטורות של הזרם פירוקלסטי - גזיםפ הנראים כענם על צלע הר הגעש - יכולות להגיע ל-700 מעלות וכי האפר הוולקני יכול להגיע למרחק של 15 ק"מ. זה עלול לגרום למפולות בוץ נוספות ולנהרות לעלות על גדותיהם. 


 

ישראל, שיחסיה עם גואטמלה נחשבים לטובים מאוד בעקבות העברת השגרירות לירושלים בחודש שעבר, העבירהבאופן מיידי סכום של 10,000 דולרים לרכישת ציוד חירום (תרופות, מזון, שמיכות) לנפגעים. ממשרד החוץ נמסר כי בהמשך תתבצע הערכה עם שלטונות גואטמלה.