המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, אמר היום (שני) כי "למערך הטילים הבליסטיים שלנו יש מטרה אחת והיא שמירת הביטחון הלאומי של המדינה, הטלת מגבלות על התכנית היא חלום שלא יתממש". עוד הוסיף כי "נמשיך לתמוך בציר ההתנגדות נגד האויב. אם יתקוף אותנו נשיב לו פי עשרה". המנהיג האיראני קרא לצעירים הערבים לפעול על מנת לשלוט בעתידם. בנוסף קרא להם לעמוד מול הלחץ האמריקאי והוסיף עוד כי ישנן מדינות ערביות המתנהגות כאילו בני עמן הם האויב. בהמשך אמר כי הורה להיערך להעשרת אורניום במידה והסכם הגרעין עם המעצמות יקרוס. 



הדברים של חמינאי הגיעו על רקע ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בברלין, שם נפגש עם הקנצלרית אנגלה מרקל שהתייחסה לנושא האיראני ואמרה שעל אף חילוקי הדעות בנושא, היא מבינה את הסכנה שנשקפת מטהרן לישראל. "שוחחנו כמובן על עניינים מדיניים, על הסכם הגרעין כמו גם על ההשפעה של איראן בסוריה. למרות שיש לנו חילוקי דעות על הצלחתו של בסכם הגרעין, גרמניה לא ביטלה את ההסכם ואנחנו עומדים מאחוריו", אמרה הקנצלרית. "אבל אנחנו כן מבינים שההשפעה האיראנית פוגעת בביטחון הכללי וגם של ישראל. ואנחנו מבינים את החשיבות של בחינה מחדש את הניסויים הבליסטיים שאיראן עושה".

גם ראש הממשלה הדגיש כמובן את האיום האיראני והסכנה לשלום העולם: "אני חושב שהאתגר הגדול שהעולם ניצב מולו היום הוא האיום שמגיע מקבוצות אסלאמיות קיצוניות שמנסות להשיג נשק גרעין. חמינאי אמר רק אתמול שצריך לסלק את ישראל כי היא סרטן. רק לפני 70 שנה מישהו אמר שצריך להשמיד את העם היהודי". 

לדברי נתניהו, "איראן קוראת להשמדת ישראל והיא מנסה גם להשיג נשק גרעיני, שוחחנו אני והקנצלרית על הניסיונות האלה, ואני חושב שזה חשוב שהסוכנות לאנרגיה אטומית תבחן את המידע הזה. המידע הרחב הזה. וזה חשוב למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ואני שוב אומר שאנחנו לא ניתן לזה לקרות".