מנהיגי לבנון התכנסו אתמול בארמון הנשיאות, על מנת לדון במשא ומתן שמתקיים מול ישראל, במטרה לתקן את הגבול שנמצא במחלוקת. על פי הדיווח, שפורסם הבוקר (שלישי) בעיתון "אל חייאת" הלבנוני, המשא ומתן עוסק הן בגבול היבשתי והן בגבול הימי בין המדינות. עוד נכחו בפגישה ראש המודיעין הלבנוני הממונה על הטיפול בסוגייה מטעם ממשלתו, וכן ראש המשלחת הצבאית הלבנונית לכינוס המשולש.

העיתון ציין כי המפגש נערך בנקודת גבול בין שתי המדינות, הנמצאת באחריות האו"ם וכי מטרתו היתה עריכת תיקונים בגבולות בין המדינות. בנוסף, הובאו לישיבה, שבה השתתפו נשיא לבנון מישל עאון, ראש הממשלה בפועל סעד חרירי וראש הפרלמט נביל ברי, הוצגו נתונים שונים הקשורים לנושא.
זוהי אינה הפעם הראשונה שבה סוגיית הגבולות בין ישראלי ללבנון נמצאת במרכז המחלוקת. בפברואר האחרון, ארגון חיזבאללה פרסם אזהרה, בעקבות המתיחות הנוגעת לרישיון מספר תשע, שלבנון טוענת כי אזור זה שייך למים הטריטוריאליים שלה. בפרסום הלבנוני נכתב כי "מי שפוגע באתרי הנפט והגז במים הטריטוריאליים הלבנוניים, האתרים שלו ייפגעו". עוד נאמר בהודעה, שנמסרה בשמו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, כי ישראל יודעת כי "לבנון מסוגל לעשות זאת". בתמונה נוספת נראית אסדת הגז תמר כשהיא על הכוונת של ארגון החיזבאללה.

האיום הלבנוני

בתוך כך, בתום פגישה שהתקיימה בארמון בעבדה, סיכמו מנהיגי לבנון לדחות על הסף את מה שהם כינו "האיומים הישראלים בהקמת חומה בגבול הדרומי של ארצם". בתום פגישתם יצאו עוון, חרירי וברי בהודעה משותפת ובה נכתב כי "האיומים הישראליים נגד ריבונות לבנון, ועצמאותו וביטחון אדמותיו של העם הלבנוני הם פגיעה ברורה בהחלטה 1701, ואיום ישיר ליציבות באזור הגבול המשותף". 
בהודעה נאמר עוד כי השלושה דנו באיומים הישראליים ובעיקר ב"נחישות של ישראל לבנות חומה מבטון מול הגבול הדרומי ובנקודות לאורך הקו הכחול, בנוסף להצהרות של שר הביטחון הישראלי בעניין הבעלות על רישיון מספר תשע (רישיון הגז) באזור הכלכלי, וזאת בזמן שלבנון יצאה במכרז לרישיון חיפוש אחר נפט וגז באזור".