תחרות מיס אמריקה מבטלת את שלב בגדי הים וכבר לא תשפוט את המתמודדות על בסיס המראה הפיזי שלהן, כך הודיע היום (שלישי) הארגון המפיק את האירוע. "אנחנו כבר לא מפגן, אלא תחרות", אמרה גרטשן קרלסון, זוכת התחרות הראשונה שמונתה לתפקיד יו"ר חבר הנאמנים של ארגון "מיס אמריקה".


במקום בגדי הים, הארגון הודיע כי המתמודדות במיס אמריקה ישתתפו בהפעלה אינטראקטיבית של השופטים. המתחרות מכל 50 המדינות ומחוז קולומביה יתבקשו להדגים את התשוקה, את האינטליגנציה ואת ההבנה שלהן למהות התפקיד של מיס אמריקה. 
בנוסף לבגדי הים, גם תחרות שמלות הערב תתבטל, ובמקומה המתחרות ילבשו בגד שגורם להן לחוש ביטחון עצמי, מבטא את הסגנון האישי שלהן ומראה איך הן מקוות לקדם את תפקיד מיס אמריקה. קרלסון אמרה כי "שמענו מהרבה נשים צעירות שאומרות ש'נשמח להיות חלק מהתחרות שלכן, אבל אנחנו לא רוצות להציג את עצמנו בעקבים גבוהים ובגדי ים'. אז נחשו מה, אתן לא חייבות לעשות את זה יותר". 

"תחרות, לא מפגן". גרטשן קרלסון. צילום: רויטרס
"תחרות, לא מפגן". גרטשן קרלסון. צילום: רויטרס

מגישת רשת פוקס ניוז לשעבר הוסיפה: "מי לא רוצה להרגיש מועצמת, ללמוד מיומנויות מנהיגות, לשלם על לימודים באוניברסיטה ולהיות מסוגלת להראות לעולם מי את כאדם מבפנים. ועל זה נשפוט אותן מעכשיו". 

מוקדם יותר השנה פרצה שערורייה בארגון מיס אמריקה, כשפורסמו מיילים פנימיים של המנכ"ל לשעבר, סאם האסקל, בהם הוא ואחרים בארגון מעליבים זוכות לשעבר ולועגים למראה, לאינטליגנציה ולחיים האישיים שלהן.
השינויים הגדולים בתחרות הוותיקה נועדו לאפשר לארגון להיות יותר מכיל ומעצים כלפי נשים. לדברי קרלסון, השאיפה היא שהתחרות במתכונתה החדשה תייצר תהודה אצל צעירים. "זאת התחלה חדשה ושינוי יכול לעתים להיות קשה", אמרה קרלסון, שעומדת בראש הנהגה כל נשית של הארגון, "אבל אני יודעת הרבה על שינוי. החיים שלי הלכו בצורה מסתורית. מעולם לא חשבתי שאהיה יו"ר ארגון מיס אמריקה, אבל הנה אני ואנחנו מניעים את הארגון קדימה ועוברים אבולוציה תרבותית".