הרשות הפלסטינית עדכנה את ממשלת צרפת כי איראן היא זאת המממנת ודוחפת את ההפגנות אותן מוביל חמאס ברצועת עזה בשבועות האחרונים, כך על פי פרסום הערב (שלישי) ב"חדשות עשר". השגריר הפלסטיני בפריז סלמן אל-הרפי נפגש לפני כשבועיים עם בכיר צרפתי ואמר לו ש"איראן מממנת ודוחפת באופן מלא את ההפגנות בעזה. אין לנו ברירה אלא לתמוך, כיוון שרבים מהמשתתפים מפגינים בגלל המצוקה הכלכלית. אנחנו מגנים את התגובה הישראלית כי המפגינים פועלים ללא אלימות".

למרות זאת צרפת היתה אחת המדינות הבולטות שהובילו את הגינויים נגד ישראל כולל הצבעה בעד ההחלטה הכוויתית במועצת הביטחון של האו"ם ביום שישי האחרון. היועץ לביטחון לאומי של מקרון, פיליפ אטיין, שביקר לפני שבוע וחצי בירושלים נתקל בביקורת מצד עמיתיו הישראלים על התגובה הצרפתית להפגנות. אנשי המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ הראו לאטיין מצגת ממנה עלה כי צרפת מובילה במתן ביקורת לישראל מבין מדינות המערב.

לפני כשלושה שבועות התפרסם כי מחקירת השב"כ מספר פעילי חמאס שניסו לחצות את הגבול ולעבור לישראל עולה כי איראן עומדת מאחרי מימון ההפגנות האלימות בגדר הרצועה. עוד עלה מהחקירה, כי חמאס משדלת ילדים לחצות את הגדר וכי על פעילי הטרור של חמאס נאסר להתקרב לגדר מחשש שייהרגו. 

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר הזהיר הבוקר בראיון לרשת sky news כי "המחאה על הגדר תתעצם, במידה ולא תהיה הקלה בסגר המוטל על רצועת עזה". הוא ציין כי "ההפגנות המתוכננות ביום שישי צפויות להיות עוצמתיות ו'מדממות' יותר, לאחר חודש הרמדאן", זאת בעקבות מותה של הפרמדיקית הפלסטינית, רזאן אנג'אר בת ה-21, שנורתה ביום שישי למוות בהפגנות בגבול הרצועה. 
 
א-זהאר, הוסיף כי "אם אתם, במערב, תמצאו פתרון עבור העם, אנחנו יכולים, בתוך חודשיים, לבנות נמל ימי כדי לאפשר לאנשינו לקבל טיפולים רפואיים מחוץ לרצועה ולאפשר לסיוע החברתי והכלכלי להגיע דרך ערוצים אלה". הוא ציין: "אני חושב שמהלך כזה יקל על מצב העימות בגבול".