פריסת כוחות המשטרה הצבאית הרוסית על גבול סוריה-לבנון ביום שני האחרון כמעט גרמו להתנגשות חזיתית בין חיזבאללה לרוסיה. אתר החדשות הלבנוני "לבנון-דיבייט" דיווח, כי הפריסה הצבאית המפתיעה העלו את המתיחות עם חיזבאללה למשך 24 שעות. הפריסה התחילה באזור אל-קוסייר בפרברי חומס הדרום מערביים ועד לאזור אל-קלמון המערבי, והיא נעשתה ללא תיאום מוקדם.



על פי הדיווח הכוחות הרוסיים התפרסו בארבע נקודות, בהן מעבר ג'וסיה בין לבנון לסוריה, העיירה עקרביה על כביש הרמל-טרטוס, תחנת המים אל-קוסייר שעל נהר אל-עאסי וכפר אל-מסרייה הקרוב לאזור אל-הרמל הלבנוני. בחיזבאללה זעמו על כך, מאחר ואזור אל-קוסייר ופרבריו, משם הצליחו לוחמי הארגון השיעי-לבנוני להרחיק את המורדים ב-2013, אינו נכלל באזור הנמכת ההסלמה. זאת, למרות שמדובר באזור שהוכרז כמקום מקלט לפליטים הסורים שהגיעו ללבנון.



בנוסף, מדווח האתר הלבנוני, הפריסה הרוסית נעשית בנוכחות החטיבה 11 של הצבא הסורי האחראית על השמירה על הביטחון באזור, מה שמראה כי הרוסים מתואמים עם הסורים. חיזבאללה רואה בפריסה של הכוחות הרוסיים כדבר המכוון נגדו, ולמרות זאת הוא לא התייחס לצעדים הצבאיים של רוסיה כאל צעדים עויינים, אלא ניסה להבין את המשמעות שלהם.



על פי הדיווח, ההתנגדות של מפקדי חיזבאללה בסוריה היא שמנעה את פריסת כוחות רוסיה לאזור ג'רוד ערסאל הלבנוני. מקור ששוחח עם האתר הלבנוני אמר, כי "חיזבאללה ביקש הבהרות נוכח הפריסה שלא תואמה עמו, למרות שידוע כי האזור מהווה בסיס הפעילות שלו". לאור זאת, כך מדווח המקור, הכוחות הרוסיים נסוגו מהאזור כבר ביום שלישי שעבר, לאחר תיווך של גורם שלישי שלא צויין, מה שהביא לסיום המשבר, אם כי הצבא הסורי התפרס באזורים מהם יצאו הכוחות הרוסיים.



למרות שהמשבר הסתיים, ישנה הערכה כי רוסיה תפרוס מחדש את כוחות המשטרה הצבאית באזורי הגבול עם לבנון, וכי הצעדים שנקטה ביום שני האחרון, הם במסגרת מה שכינה המקור "בדיקת דופק" לחיזבאללה, ואיך הוא יתייחס לנוכחותה על גבול לבנון, באזורים הנמצאים בשליטתו.